Жасуша құрылысы мен типтері
Жасуша құрылысы мен типтері
| The aim of the lesson Мақсаты | is that learners will be able to distinguish the cell structure and types |
| Lesson objectives Сабақ мақсаты | To know new terminology on topic cell structure and types To make a dialogue |
| Language objective Тілдік мақсат | To use new terminology during the lesson Cell membrane- жасуша мембранасы Cell wall-жасуша қабықшасы Eukaryotic cell-эукариотты жасуша Mitochondria-митохондрия Nucleus-ядро Organelle-органелла Plastid-пластид Prokaryotic cell-прокариотты жасуша Ribosome-рибосома Vacuole-вакуоль |
Сабақ барысы
| Сабақ кезеңдері | Жоспарланған іс-әрекет | Ресурстар |
|---|---|---|
|
Start Басы (5мин) |
Greeting -Hello, everybody! How are you? I think you are ready for our lesson. Let s start new lesson! Let s divide into three groups by count 1. «Organelles» group 2. «Prokaryotic cell» group 3. «Eukaryotic cell» group Warm-up activity Learners look at the photos of animals.
Tell me their names in order of how many cells they have. Start with the animal that has the most cells. Work in group with posters(Топтық жұмыс) 1. «Organelles» group: To explain cell structure and types 2. «Prokaryotic cell» group: Prokaryotic cell structure 3. «Eukaryotic cell» group: Eukaryotic cell structure
Work in pairs( Жұптық жұмыс) Matching of terms 1.Cell wall A.жасуша мембранасы 2.Eukaryotic cell B. прокариотты жасуша 3. Nucleus C.жасуша қабықшасы 4.Cell membrane D. эукариотты жасуша 5.Vacuole E.вакуоль 6.Prokaryotic cell F.ядро Keys: 1.с 2d 3f 4a 5e 6b |
Bilimland.kz Handout tasks stickers |
|
End Соңы (5мин) |
Learners will be distributed stickers and they need to write 7 new words they have learned |
|
|
Assessment Бағалау |
Speaking Peer assessment |
|
|
Homework Үйге тапсырма |
Learn by heart the terms |
presentation |
|
Reflection Рефлексия |
-How was the lesson? Was it clear? |



Пікірлер(0)