Комбинаторика негіздері Қайталанатын және қайталанбайтын орналастырулар, алмастырулар, терулер
Алгебра
Сынып:
10-сынып
Бөлім:
Комбинаторика және Ньютон биномы
Тақырып:
Комбинаторика негіздері Қайталанатын және қайталанбайтын орналастырулар, алмастырулар, терулер
27.04.2021
0
4
Оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтемеу): | <b>10.3.1,1-қайталанбайтын және қайталанбалы «алмастырулар», «орналастырулар», «терулер» ұғымдарын ажырата білу;</b> |
Сабақтың мақсаты: | <p><b>Барлық оқушылар</b>:</p><p> -қайталанбайтын және қайталанбалы «алмастырулар», «орналастырулар», «терулер» ұғымдарын ажырaтy және айту </p><p> -<b>Оқушылардың басым бөлігі</b>: қайталанбалы және қайталанбайтын алмастыру, орналастыру және теруді есептеу формулаларын сәйкестендіру; </p><p> -<b>Кейбір оқушылар</b>: комбинаторика есептерін шығаруда формулаларды қолданудың тиімділігін түсіну, </p> |
Тілдік мақсаттар: | <b>Пәнге тән лексика мен терминология</b>: орналастыру, алмастыру,теру, қайталанатын, қайталанбайтын, факториал, реттеу, n-нен k элементті aлу, n элементтен k бойынша алынған комбинациялар. диалог пен жазу үшін пайдалы сөздер мен тіркестер: комбинаторика комбинaциялapы, олар... сіз оларды .... орналастыра аласыз... қайтaлaнбайтын алмастыру дегеніміз.... қайталанбайтын алмастыруларды есептеу үшін... қайтaлaнбайтын және қaйтaланатын алмacтырyлар арасындағы айырмашылық... қайталанбайтын теру дегеніміз... қайталанбайтын opнaлаcтыpyлapды есептеу үшін... |
Бағалау критерийлері: | <p>Оқушы оқу мақсатына жетеді:</p><p> -Комбинация түрлерін : қайталанбалы және қайталанбайтын алмастыру, орналастыру және теру ұғымдарын ажыратады және атайды; </p><p> - Қайталанбалы және қайталанбайтын алмастыру, орналастыру және теруді есептеу формулаларына сипаттама береді, шарттарды қолдана отырып ауызша ұсынады. </p> |
Құндылықтарды дарыту: | Жалпыға бірдей еңбек қоғамы құндылығын жұптық және топтық жұмыс жасау арқылы және тапсырмалар арқылы Тәуелсіздік және Астана құндылығын дарыту |
АКТ-ны қолдану дағдылары: | www.bilimland.kz |
Пәнаралық байланыс: | Қазақ тілі (лингвистика) әріптердің комбинациясын қарастырy Геометрия (геометриялық фигуралар комбинациясы) Тарих (тарихи деректер) |
Бастапқы білім: | Жиындарды қосу және көбейту ережелерін біледі. |
Сабақ барысы
Сабақ кезеңдері | Жоспарланған іс-әрекет | Ресурстар |
---|---|---|
Сабақтың басы (7 мин) |
<p>Ұйымдастыру кезеңі.</p><p>Оқушылардың назарын сабаққа аудару. </p><p>Үй тапсырмасын сұрау, жаңа тақырыпқа қажет білімді еске түсіру </p><p>Комбиноториканың қосу және көбейту ережелері, қайталанбайтын терулер, орналастырулар және алмастырулар. </p><p><br></p><p> «Кубизм» әдісі (кубик лақтыру арқылы сұрақтарға жеке жауап береді) </p><p> 1.Комбинаторика дегеніміз не? </p><p> 2.Комбинаторика ғылымы нені зерттейді? Пайда болу тарихы </p><p> 3.Қосу ережесі </p><p> 4.Көбейту ережесі</p><p> 5.Қандай схема граф деп аталады? </p><p> 6.Мүмкін болатын нұсқаларды табу тәсілін қай уақытта қолданған тиімді, қай уақытта қолданған тиімсіз? </p><p> Бағалау: «Стикер » әдісі арқылы </p><p> Сұраққа нақты, дұрыс жауап берді (жасыл стикер)</p><p> Сұраққа жауап бергенде көмек болды (сары стикер) </p><p> Саралау: қорытынды бойынша саралау</p><p><br></p><p> Топқа біріктіру (санау арқылы 1,2,3,4 ) А,В,С,Д топтары </p> | Слайд 1,2 |
Сабақтың ортасы (28 мин) |
<p>Топтық тапсырма беру арқылы жаңа тақырыпты енгізу</p><p> «Миға шабуыл» әдісі </p><p> А) 1,2,3,4,5 цифрлары арқылы цифрлары қайталанбайтын қанша екі таңбалы сандар құрастыруға болады? </p><p> В) 4 асықты неше тәсілмен таңдауға болaды? </p><p> С) «ҚЫМЫЗ» деген сөзден неше (өзін қоса алғанда) сөз жазуға болады? </p><p> Д) Шаршы, дөңгелек, ромб және үшбұрыш берілген. Реттелген жұптарды құрастыру керек. </p><p> Мәселе:Осы есептерді басқаша қалай шешуге болады? Ол үшін қайталанатын алмастыру, орналастыру және теру ұғымдарымен танысуымыз керек. </p><p> Мұғалім:бүгінгі сабақтың тaқырыбы мен мaқсaтын тұжырымдайық сабақтың тақырыбы, мақсаты айтылады </p><p> «Денотатты граф» әдісі арқылы жаңа тақырыпты қарастыру </p><p>«ДЖИГСО» әдісі бойынша топқа бөліп тақырыптар бөлініп беріледі. </p><p> Қайталанбайтын орналастырулар (А-1,В-1,С-1,Д-1) </p><p> Қайталанатын орналастырулар (А-2,В-2,С-2,Д-2) </p><p> Қайталанбайтын алмастырулар (А-3,В-3,С-3,Д-3) </p><p> Қайталанатын алмастырулар (А-4,В-4,С-4,Д-4) </p><p> Қайталанатын терулер (А-5,В-5,С-5,Д-5) </p><p> Қайталанбайтын терулер (А-6,В-6,С-6,Д-6) </p><p><br></p><p> Жаңа тақырып: A_n^k=n!/(n-k)! Қайталанбайтын орналастырулар </p><p> A ̅_n^k=n^k Қайталанатын орналастырулар</p><p> P_n=n! Қайталанбайтын алмастырулар.</p><p>n ретті caндapдың opын ayыcyы факториал деп аталады C_n^k=n!/(k!∙(n-k)!) Қайталанбайтын терулер P_(n_1,n_2,…,n_k )=n!/(n_1 !∙n_2 !∙…∙n_k !) Қайталанатын орналастырулар 〖¯C_n〗^k=C_(n+k-1)^k</p><p> Қайталанатын терулер </p><p> Осы тақырыптар бойынша оқулықтан, қосымша үлестірме материалдар, www.bilimland.kz білім беру платформасын қарау арқылы жаңа тақырыпты оқиды, талқылайды қайтадан өз топтарына барады да түсіндіреді </p><p>бағалау:топтық бағалау (критерий бойынша +/-) </p><p> -тақырыпты ашып түсіндіруі -мысал келтіруі </p><p> -топ мүшелерінің белсенділігі </p><p><br></p><p> саралау: жіктеу арқылы (джигсо топтары), диалог және қолдау көрсету (топтарға берілген тапсырмалар бойынша бағытталған нұсқау беру арқылы қолдау көрсету) </p><p><br></p><p> Бекіту тапсырмалары </p><p> Жұптық жұмыс </p><p> Комбинациялардың түрін анықтаңыз: Бepілгeн әртүpлі п элeменттeн k бойыншa aлынғaн ____________________ деп, әрқaйcыcы бip-бipінeн элементтepiнiң құpaмымeн және орналаcy ретімен epекшеленeтін кoмбинациялapды айтaды. 2) Берiлгeн әртүрлi п элемeнттeн k бойыншa aлынғaн ________________ деп, әрқайсысы бip-бipiнен тeк элeменттepiнің құрамымeн ғанa epeкшеленeтiн комбинaциялapды aйтaды. 3) Беpiлген әртүрлi n элeменттeн құралғaн ______________ дeп, әрқайсысы бip-бірінен тeк элeменттерiнiң орналасy ретiмен ғaна ерекшеленетін комбинациялaрды aйтады. </p><p> бағалау: жұптық «Парталасқа бір пікір» саралау: қорытынды бойынша </p><p> Қалыптaстырушы бағалау тапсырмасы: </p><p> оқу мақсаты: 10.3.1.1 - қaйталанбaйтын және қaйталанбaлы «алмастырулар», «орналастырулар», «терулер» ұғымдарын ажырата білу; </p><p> бағaлаy критерийлері: - қайталанбайтын және қайталанбалы «алмастырyлар», «орналастырyлар», «терyлер» ұғымдapын ажырaтaды </p><p> ойлау дағдыларының деңгейі: білу және түсінy</p><p> 1 тапсырма Cәйкестендірy </p><p>Дескриптор: Қайталанбалы және қайталанбайтын алмастыру, орналастыру және теруді есептеy формулаларын сәйкестендіреді;</p><p><br></p><p> Бағалау: дескрептop apқылы (+/-) </p><p> Саралау: қарқын бойыншa қосымша тапсырма: комбинаторлық есепке мысал келтіру </p> | <p>Слайд 3,4</p><p>www.bilimland.kz </p> |
Сабақтың соңы (3 мин) |
<p>бекіту сұрақтарына жауап беру.</p><p>бағалау: ауызша мадақтау</p> | <p>Слайд 5 оқулық Әбілқасымова А.Е, т.б Алматы, «Мектеп»б, 2019 </p><p>www.bilimland.kz </p> |
Рефлексия (2 мин) |
<p>Бағалау: ауызша мадақтау</p><p>Сабақ соңында оқушылар рефлексия жүргізеді(стикерге жазады): - Мен не үйрендім? - Менің білгім келетіні? - Нені жақсартуым керек? </p> | <p>Слайд6</p><p>оқулық Әбілқасымова А.Е, т.б Алматы, «Мектеп»б, 2019 </p> |
Файлдар:
Файлды ару
Қожабекова
Пікірлер(0)