Негізгі тригонометриялық тепе-теңдіктер

Имантаева Гүлшат Сагитбекқызы
Имантаева Гүлшат Сагитбекқызы
Ақтөбе
Ырғыз ауданы
Геометрия
Сынып:
8-сынып
Бөлім:
Пифагор теоремасы
Тақырып:

Негізгі тригонометриялық тепе-теңдіктер

07.11.2019
1022
PDF жүктеу
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары 8.1.3.5. бұрышты оның синусы, косинусы, тангенсі және котангенсінің мәндері бойынша салу
Сабақ мақсаты


Барлық оқушылар: Тригонометриялық функциялардың синусы, косинусы, тангенсі және котангенсінің белгілі мәндері бойынша бұрышты сала алады.  
Оқушылардың басым бөлігі: Берілген тікбұрышты үшбұрыштың мәні бойынша тригонометриялық функциялардың синусы, косинусы, тангенсі және котангенсінің белгілі мәндерін таба алады  
Кейбір оқушылар: Тригонометриялық функциялардың белгілі мәндері бойынша бұрышты салуды қолданбалы есептер шығаруда қолдана алады.  


Тілдік мақсаттар


Оқушылар бұрышты оның синусы, косинусы, тангенсі және котангенсі мәні бойынша салу ережесін айтады. Пәнге тән лексика мен терминология: - Тригонометрия, синус, косинус, тангенс, котангенс - Бұрыш, қарсы жатқан қабырға, іргелес қабырға Диалог пен жазу үшін пайдалы сөздер мен тіркестер: - Тікбұрышты үшбұрыштың қабырғалары мен бұрыштарының арасындағы байланыс  


Сабақ барысы

Сабақ кезеңдері Жоспарланған іс-әрекет Ресурстар

Сабақтың басы

((2-7 минут))

1. Амандасу. 2. Қызығушылықты ояту. «Сұрақты ұтып ал» әдісімен қайталау. Сұрақтар: 1. Сүйір бұрыштың синусы және косинусы деген не? 2.Пропорционал кесінділер жөніндегі теореманы тұжырымдаңдар. 3.Сүйір бұрыштың тангенсі және котангенсі деген не? 4.Пифагор теоремасын айт  

Синус, косинус және тангенс топтарына бөлу. 1-тапсырма: \Жұптық жұмыс\ Сурет бойынша α жәнеβ бұрыштарының синусын тап. Сурет бойынша α жәнеβ бұрыштарының тангенсін тап. Сурет бойынша α жәнеβ бұрыштарының косинусын тап. Дескриптор: Cүйір бұрыштың синусының (косинусының, тангенсінің) анықтамасын қолданады; 2-тапсырма: 1-тапсырмаға кері есеп құрастыр және орында. Мысалы: sinα= 21/29 болатындай α бұрышын салыңыз. Гипотенузасы 29, α сүйір бұрышына қарсы катеті 21-ге тең екенін білеміз, ал осы α бұрышын қалай саламыз? Сабақтың мақсаты қандай деп ойлайсыңдар? Мaқсaт пен бaғaлaу кpитеpийлеpін оқушылapмен тaлқылaу.    




Сабақтың ортасы

((8-30 минут))


Топтық жұмыс. \ротация әдісі\

1-тапсырма: Төмендегі мәліметтер бойынша α бұрышын салыңыз sinα=0,3, cosα=1/2 , tgα=2/5, ctgα= 0,7 \Әр топқа орындалу нұсқаулығын беру\

Дескриптор: <С=900; сәулелерін жүргіземіз. Бірлік кесінді е таңдап аламыз. СЕ сәулесіне СА=3е кесіндісін өлшеп саламыз. Центрі А нүктесі етіп, АВ=10е кесіндісіне тең радиус етіп шеңбер жүргіземіз. Ол CF сәулесін В нүктесінде қиып өтеді. Нәтижесінде АВС тікбұрышты үшбұрышы салынады. Ол тікбұрышты үшбұрышта sin⁡〖α=CA/AB=3e/10e=3/10〗 болады. Демек, салынған α бұрышы есептің шартын қанағаттандырады.

sinα= 5/7 cosα= 5/7 tg∝=12/5 ctg∝=12/5            

Қалыптастырушы бағалау: «Бағдаршам» әдісі

Саралау: мақсатқа байланысты қолдану үшін берілген тапсырма

2-тапсырма: \Пәнаралық тапсырма\ Жұптық жұмыс. Ұзындығы 7дм ағаштың көлеңкесі 4 дм. Күннің көкжиектен \горизонттан\ биіктігін градус есебімен табыңдар және суретін сал. Дескриптор: Cүйір бұрыштың тангенсінің (котангенсінің) анықтамасын қолданады; Сүйір бұрыштың тангенсінің (котангенсінің) мәнін табады; Калькуляторды немесе кестені қолданып, градусқа айналдырады; Қалыптастырушы бағалау: «Екі жұлдыз, бір тілек» Bilimland білім беру платформасы арқылы Калькуляторды немесе кестені қолданып, градусқа айналдыру туралы түсінік беру.  

Шығармашылық тапсырма:

Ұзындығы 12 см сымтемір берілген. 1-топ:sinα= 4/5 , 2-топ: cos∝=4/5, 3-топ: tg∝=3/4 болса, онда сымтемірді пайдаланып α бұрышын кескіндеңіз.

Дискриптор: - тікбұрышты үшбұрыштың сүйірбұрышы синусының, косинусы, тангенсінің анықтамасын біледі. Есепті шешу алгоритмін анықтайды. α бұрышын салады. Қалыптастырушы бағалау: «Температураны өлшеу» әдісі

Саралау: оқушыға жеке қолдау көрсету үшін берілген тапсырма

Өзіндік жұмыс:

«Сәйкес жауабын тап»

sinα= 5/7 cosα= 5/7 tg∝=12/5 ctg∝=12/5

Кері байланыс: тақтадағы жауаптар бойынша әр оқушы өзін-өзі бағалайды. Қалыптастырушы бағалау: өзін-өзі бағалау.  

Сабақтың соңы

(( 35-40мин))


Балалар бүгінгі сабақта оқу мақсатына жеткендігі туралы қорытынды жасайды.

"Бес саусақ" әдісі

1.бас бармаққа-не үйрендім?

2.сұқ саусаққа –не түсініксіз?

3.ортан терекке-мен үшін жаңалық болғаны

4.шылдыр шүмекке-ұсыныс

5.кішкене бөбекке- менің көңіл-күйім

Үйге тапсырмалар: Оқулықтан   


Қосымша ақпарат


Саралау – оқушыға мейлінше қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілетті оқушыға тапсырманы қалай түрлендіресіз? Тапсырмаларды саралап бердім.Жұмыс жасауда қолдау көрсетілді.Өз ойларын айтуға жетеледім.Қабілетті оқушыға математикалық сауаттылықты дамытуға сын тұрғысынан ықпалын тигізетін тапсырмалар берілді. Бағалау – оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсыз Жаттығулар,деректерді көрсету арқылы , кестелерді пайдаланып өз ойларын қорытындылады. Ізденушілік әдісі арқылы оқулықпен, қосымша тапсырмалармен жұмыс жасады.Үй тапсырмаларын «сұрақты ұтып ал» әдісімен өткен тақырыпты қайталай отырып, жаңа сабақтың мақсатын анықтадым. Сабақта мағынаны тану мақсатында «ротация», «сәйкес жауабын тап» әдістерін қолдандым. Оқушылардың түсінгенін білу үшін "температураны өлшеу", «бағдаршам», мадақтау, қадағалау, өзара бағалау, "екі жұлдыз, бір тілек"әдістерін қолдандым. "Бес саусақ" әдістерімен өз ойларын жинақтап кері байланыс өткіздім. Сараланған тапсырмалар бойынша топтық жұмыстар орындалды. Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау Бірін-бірі тыңдауда,пікірлерін дәлелдеу кезінде сыйластықпен қарайды. Қауіпсіздік техникалық ережесін сақтау