Жарықтың сынуы, жарықтың сыну заңы.

Арыстанова Даурия Жумекеновна
Арыстанова Даурия Жумекеновна
Ақтөбе
Темір
С.Бəйішев орта мектебі
Физика
Сынып:
8-сынып
Бөлім:
Жарық құбылыстары
Тақырып:

Жарықтың сынуы, жарықтың сыну заңы.

31.12.2019
136
PDF жүктеу WORD жүктеу
Сабақтың оқу мақсаттыры 8.5.1.6.-Жазық параллель пластинада сәуленің жолын салу;                                                                                                    8.5.1.7-Жарықтың сыну заңын пайдаланып есептер шығару   
Сабақтың мақсаты <p>Барлық оқушылар: Жарықтың сыну заңдылығын түсінеді. </p><p> Басым бөлігі : Жазық параллель пластинада сәулелер жолын салуды түсінеді. </p><p> Кейбір оқушылар : Есептер шығаруда сәуленің сыну заңын пайдалануды түсінеді.&nbsp;&nbsp;</p>
Бағалау критерийі <p>1. Жарықтың сыну заңдылығын біледі.</p><p> 2. Жазық параллель пластинада сәулелер жолын сала алады.</p><p> 3. Есептер шығаруда жарық сәулесінің сыну заңын пайдаланып, өмірмен байланыстыра алады.&nbsp;&nbsp;</p>
Тілдік мақсаттар <p>Сәуле-луч -ray </p><p> Сыну көрсеткіш –показатель </p><p>преломления-index of refraction</p><p> Призма –призма -prism</p><p> Күн –солнце -sun Ай –луна -moon </p><p> Оптикалық диск-оптический диск -optical disk&nbsp;&nbsp;</p>
Құндылықтарға баулу Жалпыға бірдей еңбек қоғамы
Пәнаралық байланыс Геометрия, сызу, астрономия&nbsp;
Тақырып бойынша алдыңғы бөлім 7 сынып бойынша күннің, айдың тұтылуы құбылыстарын біледі.Алдыңғы тақырып бойынша жарықтың таралуы&nbsp;

Сабақ барысы

Сабақ кезеңдері Жоспарланған іс-әрекет Ресурстар

Сабақтың басы

(7 мин)

<p>Ұйымдастыру. /сыныпты түгендеу, амандасу.Сыныптың сабаққа дайындығына көңіл аудару. /</p><p> Оқушыларға сұрақ : «2018 жыл Ақтөбе облысы бойынша қандай жыл болып саналады? » Жауабы: «Бақытты бала » жылы. </p><p> Бүгін мен сіздерге «Жарқын өмір », «Жарқын болашақ»,«Жарқын балалық шақ» Оқушыларға іштерінде сұрақтары бар отшашу таратамын.</p><p><span style="background-color: rgb(255, 255, 255);"> БІЛУ-ТҮСІНУ&nbsp;</span></p><p> &nbsp;“Ізденген жетер мұратқа”&nbsp; &nbsp;</p><p>1.Күннің тұтылуы&nbsp;</p><p>2.Айдың тұтылуы.&nbsp;</p><p>3.Жарықтың шағылуы заңдылығын өмірмен байланыстыр.&nbsp; &nbsp; &nbsp;&nbsp;</p> Тілектер жазылған сөздер, қағаз қиындысы. Әр топқа ішінде сұрағы бар отшашу беріледі. Бағалау. Әр топ бір-бірін бағалайды. «ЖҰЛДЫЗША» арқылы бағалау&nbsp; &nbsp;Белгісін көтеру арқылы бағалайды, қай топ көп жұлдыз жинаса сол топ жеңіске жетеді.&nbsp;

Сабақтың ортасы

(25 мин)

<p>ҚОЛДАНУ-ТАЛДАУ</p><p> “Ақылдассаң шешерсің, ақылдаспасаң кем кесерсің” </p><p> Тәжірибе-1. Тарелке, су, тиынмен жасалатын тәжірибені көрсету.&nbsp;</p><p> Тарелкеге тиын салып қойып, оған тиын көрінбейтіндей қырынан қарап тұрып жәйлап су құямыз. Аздан соң тиын көрінеді. • Тиын неге «көтерілді»? </p><p> Тәжірибе -2. Стакан, су, қасықпен жасалған тәжірибені көрсету.&nbsp;</p><p> Суы бар стаканға қасықты батырып сыртынан бақылау керек. • Нені байқадың? </p><p> Тәжірибе -3. Стакан, су, май, инемен тәжірибе көрсету. </p><p>Стаканға су құйып үстіне майды құю керек, енді оған инені сала отырып, қозғалт және оны оны сыртынан бақыла . • Не байқадың? </p><p> ЖИНАҚТАУ&nbsp;</p><p>/диалог жүргізе отырып, тәжірибе жасау арқылы тақырыптың негізгі ұғымдарына, заңдылығын тоқтала кету/</p><p> Диалог тәсілі: </p><p> Қараңғы бөлмеде жасасақ осылай көрінер ме еді?</p><p> Әр ортада неге бір зат әр түрлі көрінеді? </p><p> Неге сынып көрінеді?</p><p> Демонстрациялық жұмыс : Оптикалық диск арқылы жарық жолын бақылау.</p><p> «ТҮРТІП АЛУ» әдісі арқылы жаңа сабақ негізі заңдылықтарын дәптерге жазып алады. </p><p> 1. Жарықтың сыну заңы заңдылығы.формуласы , сызбасы. Екі ортаны бөлетін шекара арқылы өткенде, жарықтың таралу бағытының өзгеруін жарықтың сынуы дейміз. **Сынған сәуле мен екі ортаны бөлетін шекараға сәуле түскен нүктеден тұрғызылған перпендикуляр арасындағы бұрыш (γ ) сыну бұрышы деп аталады</p><p> ЕСЕП: №1. Қабырғада айна ілінген. Айнаның алдында 2м қашықтықта адам тұр. Айнадан қарсы қабырғаға дейін 4м. Қарсы қабырғаның айнадан көрініп тұрған кескінінге дейінгі қашықтық қанша? </p><p> Дескриптор:</p><p> 1. Жазық айнада пайда болатын кескін ерекшелігін білу.</p><p> 2. Нәрсе мен кескін симметриялы болатынын ескеру. </p><p> № 2. 60º түсу бұрышымен ваккуммнен мөлдір ортаға өткен жарық 30º бұрышпен сынады. Осы ортадағы жарықтың таралу жылдамдығы неге тең?</p><p> Дескриптор:</p><p> 1. Берілгенін жаза алу. </p><p> 2. Сыну заңының формуласын жазып, талдай алу.</p><p> 3. Формуланы пайдалана отырып, есеп шығару. Семантикалық карта .&nbsp; &nbsp; &nbsp;&nbsp;</p> <p>Тарелка, тиын, су Қасық , су, стакан Ине, су, май, стакан БАҒАЛАУ: Слайд. Кітаппен жұмыс. Дәптермен жұмыс Қ.БАҒАЛАУ: «БІРІҢДІ –БІРІҢ ТЕКСЕР» Әр топ бір-бірін тексереді. Дескриптор бойынша жасалынған дайын жұмыстар тақтаға шығарылады. Кесте толтыру. </p><p> Қ.БАҒАЛАУ: КӨРШІҢДІ БАҒАЛА . Дұрыс жауап тақтаға беріледі. «˅» арқылы текесереді.&nbsp;&nbsp;</p>

Сабақтың соңы

(8 мин)

<p>БАҒАЛАУ: Мына суретті сыну заңымен, өмірмен байланыстыра отырып, түсіндір. Дескриптор:</p><p> 1. Құбылысты өмірмен байланыстыра алу.</p><p> 2. Сыну заңдылығымен байланыстыра алу. </p><p> КЕРІ БАЙЛАНЫС: КЕМПІРҚОСАҚ Сабақты түсіндім Жұмыс жасауым Өмірде керек қолдана аламын </p><p> ҮЙГЕ ТАПСЫРМА: Сыну заңының табиғи құбылыстармен байланысы қандай? Қандай құбылыс?&nbsp;&nbsp;</p>

Қосымша ақпарат

<p><br></p><p><br></p><table class="table table-bordered"><tbody><tr><td><p>Саралау сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз?</p><p>Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз?</p></td><td>Бағалау сіз оқушылардың материалы игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?</td><td>Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау.</td></tr><tr><td>Нәтиже немесе жауап бойынша саралау. Тәжірибе саралаудың бұл түрі кеңінен қолданылады. Нәтиже мен жауап бойынша саралау барысында оқушыларға бірдей тапсырма ұсынылғанымен, түрлі деңгейдегі жауап күтіледі және қабылданады. Топтағы барлық білім алушыны ынталандыру шараларыы да ортақ, бірдей материал ұсынылып, бірдей міндет қойылады. Әр оқушы өз деңгейінде жауап беріп, жүргізілген жұмыс қнімі мен нәтиже әр түрлі болады. Диалог негізінде саралау. Кез-келген білім алушы үшін маңызды ресурс –қағаз емес, электронды құрал емес, адами ресурс. Диалог негізінде саралау барысында мұғалім мен оқушы арасындағы сұхбатқа мән беріледі. Диалог арқылы саралаудың түрлі аспектілері бар.&nbsp; &nbsp;</td><td>Топтық жұмыста оқушылар бір-бірін «Жұлдызша» арқылы бағайды. Қай топ көп жұлдызша жинаса сол топ нәтижеге жеткені. Тәжірибені жасап түсіндіру арқылы жасалған топтық жұмыста, әр топ тәжірибені өмірмен заңдылыққа бағына отырып, түсіндіруіне байланысты «Басбармақ» арқылы бағалау Тапсырмаға сәйкес берілген есептерді орындауда есептің дұрыс жолы көрсетілгеніне байланысты «Біріңді –бірің тексер» бағалау жасайды. Симантикалық картаны толтыруды, дұрыс нұсқасына байланысты «Көршіңді бағала» бойынша «˅» белгісін қойып тексереді. Өмірмен байланысты сурет бойынша оқушы суретті өмірмен, физика заңдылығымен байланыстыра отырып, түсіндіруіне байланысты «Мұғалім бағалауы» өтіп, жетістікке жеткен оқушыға «БІЛІМ АЛАУЫ» беріледі&nbsp; &nbsp;</td><td>Физика кабинетінің қауіпсіздік ережесін сақтау.&nbsp;</td></tr></tbody></table><p><br></p><p><br></p><table class="table table-bordered"><tbody><tr><td>Сабақ бойынша рефлексия&nbsp;</td><td>Жарықтың сынуы, сыну заңдылығы тақырыбында жоспарлаған сабағымда топтық жұмыс жинақы, уақытты тиімді пайдаланса, тәжірибені өмірмен байланыстыра отырып, түсіндіре алса мақсатқа жетелеуге болады. Осы теориялық білімдерін практикамен ұштастыра алса, онда толық жетемін деп ойлаймын. Сабақ басына 7 мин ғана уақыт бөлдім, себебі БІЛУ-ТҮСІНУ бөлімі бойынша өтілген тақырыптар қамтылған соң бала үлгереді деп ойлаймын. Сабақ ортасына 25 мин уақыт бөлемін бұл жерде бала тәжірибе жасап, оны бақылап, нәтиже шығарады, жаңа сабаққа кіріспе болады, «диалог тәсілі» арқылы және демонстрациялық тәжірибемен ұштастыртырып, жаңа сабақ заңдылықтарын түсіндіріп кетемін. Осы білімдерін практикамен ұштастыру мақсатында әр топқа бірдей тапсырма берімін. Білімдерін жинақтау мақсатында симантикалық карта толтыртамын. Сабақ соңына 8 мин уақыт бөлдім. Сурет арқылы оқушы бүгінгі тақырып бойынша заңдылықты пайдаланып, суретті өмірмен байланыстыра алуын және оны түсіндіре алуын тексеру мақсатында сурет беремін. Кері байланыс алу үшін ең бірінші оқушыларға сұрақ қоямын КҮН,ТАМШЫ,КЕМПІРҚОСАҚ қалай байланысты? / оқушы жауабы: күн сәулесі су тамшысынан сынып өткенде кемпірқосақ пайда болады деп айту керек/ Олай болса балалар КҮН- астына мен түсіндім, ТАМШЫ астына мен жұмыс жасауым керек, КЕМПІРҚОСАҚ астына-мен өмірнмен байланыстыра аламын деген оқушылар жиналуына байланысты оқушылар деңгейін анықтай аламын.&nbsp; &nbsp;</td></tr></tbody></table><p><br></p><p><br></p><table class="table table-bordered"><tbody><tr><td><p>Қорытынды бағалау:</p><p> Сабақтың жақсы өтуіне&nbsp; </p><p>1. Тәжірибе жасау </p><p> Сабақтың одан да жақсы өтуіне</p><p> 1. Демонстрациялық тәжірибемен </p><p> 2. Сабақ тақырыбана байланысты құрылған тапсырмалар өз деңгейінде орындалса.</p><p> Келесі сабағыма керек ақпарат: </p><p> 1. Оқушылардың теорияны практикамен ұштастыра алуына, заңдылығын түсінуіне байланысты келесі сабағыма, түрлі деңгейдегі есептер, суреттер, кестелер дайындап келемін.&nbsp; &nbsp; &nbsp;</p></td></tr></tbody></table><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p>

Файлдар:

Файлды ару Жарықтың сынуы, жарықтың сыну заңы.

Пікірлер(0)