Климаттық үдерістер

Болғанбай Ғалымжан Игиликулы
Болғанбай Ғалымжан Игиликулы
Ақтөбе
Ақтөбе
Енбекшинская школа-сад
Жаратылыстану
Сынып:
5-сынып
Бөлім:
Тірі және өлі табиғаттағы үдерістер
Тақырып:

Климаттық үдерістер

05.02.2020
56
PDF жүктеу WORD жүктеу
Оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтемеу): 5.4.1.1.- өлі табиғатта болатын үдерістерді атау (табиғатта заттардың айналымы, тау түзілу, үгілу, климаттық үдерістер)
Сабақтың мақсаты: Барлық оқушылар:Табиғатта болатын климаттық үдерістерді анықтау. Басым бөлігі: Климат пен ауа-райының не екенін және олардың айырмашылығын түсіндіру. Кейбір оқушылар: Климаттық үдерістердің себеп салдарын өмірмен байланыстыра отырып,мысалдар келтіру.  
Тілдік мақсаттар: <p>КлиматАуа райы Бейімделу Климат ПогодаПриспособление Climate WatherAdapotaion</p><p> Климат дегеніміз- белгілі бір аймақтағы ұзақ жылдар бойы қайталанатын ауа райының көп жылдық режимі. </p><p> Ауа райы дегеніміз-белгілі бір жердегі тәулік ішіндегі болатын жағдай. Бейімделу-қауіпті желдер,өте жоғары және төмен температура, қысымның тез өзгеруі адамдарға қолайсызәсер ететін қауіпті құбылыстарды айтады&nbsp;&nbsp;</p>
Бағалау критерийлері: <p>Тапсырманы орындау критерийлері: </p><p> 1. Климаттық үдерістерді анықтайды</p><p>2. Климат және ауа райы құбылыстары мен элементтерін салыстырады</p><p>3. Үдерістердің жүруін түсіндіре отырып, мысалдар келтіреді.</p><p> 4. Клиамттың ерекшілігін сипаттап, анықтайды&nbsp; &nbsp;</p>
Құндылықтарды дарыту: «Мәңгілік ел» жалпыұлттық идеясының аясында жоғары деңгейлі зияткер оқушыларды дайындау және білім мен ғылымды біріктіру мақсатында климаттық үдерістермен таныстыру.
Пәнаралық байланыс: <p>Физика – табиғат құбылыстарын белгілі бір заңдылық бойынша үйренуде </p><p> Биология-өсімдіктер мен жануарлардың қолайсыз климатқа бейімделуін үйренуде. </p><p> Бейнелеу- графикалық бейнелерді түсіргенде&nbsp;&nbsp;</p>
Бастапқы білім: <p>Оқушылар осыған дейін климаттық үдерістер туралы білетін ойларын айта алады. </p><p>Климаттық үдерістердің көэлементтерін,ондағы құбылыстары жайлы біледі. </p><p>Климаттық үдерістердің ерекшеліктері туралы ойларын сипаттай алады.</p>

Сабақ барысы

Сабақ кезеңдері Жоспарланған іс-әрекет Ресурстар

Сабақтың басы

<p>І. «Ұйымдастыру кезеңі. Оқушылармен амандасу, сыныпты түгендеу.Оқушыларды топқа бөлу.Сыныпта ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру және тақырыпқа шығу мақсатында «Нөсер» жаттығуы арқылы тақырыпқа шығу. </p><p> -Бұл жаттығу сіздерге тақырып туралы қандай ой шақырады?</p><p> -Бүгін біздің ауылда қандай ауа райы? </p><p> -Бүгінгі сабақтың тақырыбы қандай болады деп ойлайсыздар? </p><p> «Мозайка!» әдісі арқылы оқушыларды 2 топқа бөлемін. Географиялық диктантты «миға шабуыл » әдісі арқылы орындау. </p><p> 1.Жер бедерін зерттейтін ғылым-.........деп атайды. (геоморфология) </p><p> 2. Таулардың пайда болуы, ........және жанартаулардың атқылауынан пайда болады.(Жер сілкіну) </p><p> 3. Тау жыныстарының температурасының, ......, мұздықтардың, судың, тірі организімдердің әсерінен бұзылу үрдісін үгілу дейміз. (Жауын-шашын) </p><p> 4.Үгілудің үш түрі бар: ......, ............ және ........... (физикалық, химиялық, биогендік) </p><p> 1. 5. Тау жыныстары биогендік жолмен үгілгенде организмдер өзіне қажетті...... заттарды сіңіріп алады (минералды заттарды) </p><p> Дескриптор:</p><p> -көп нүктенің орнына дұрыс жауабын береді.&nbsp;</p><p>-терминдердің мағанасын береді.&nbsp;&nbsp;</p>

Сабақтың ортасы

<p>Жаңа сабақтың тақырыбын ашу мақсатында бейнеролик көрсетіледі. </p><p>2. Тапсырма №1Топтық жұмыс жүргізіледі </p><p> 3. 1. «Ойлан, жұптас, бөліс» әдісі арқылы жаңа тақырыптың мәтінімен танысады, өзара талқылайды.</p><p> 4. 1-топқа тапсырма: 5. Климат дегеніміз не,климат ұғымын алғаш ғылымға енгізген кім? 6. Ауа райы дегеніміз не,ауа райының қандай элементтері бар. </p><p> 7. 2-топқа тапсырма: Климат құрушы факторлардың негізін атап, себебін түсіндіру </p><p> 8. Климаттың тірі ағзаға әсерін түсіндіру.&nbsp;&nbsp;</p><p>11. Дескриптор: -климат пен ауа райынне екенін анықтайды. -ауа райының элементтерін тізімдейді. –климаттың қалыптасуын түсіндіреді. </p><p> 12. - климаттың тірі ағзаға әсерін анықтайды Бағалау:өзара бірін- бірі бағалайды және кері байланыс беремін. Жарайсыңдар, өте жақсы! </p><p>Смайликтер арқылы </p><p> Тапсырма №2 «Кластер құрау» әдісі: </p><p> Берілген кластерді «Климат» сөзін пайдалана отырып толтыру.&nbsp;&nbsp;</p><p>13. Дескриптор: -Климат қалыптастырушы факторларды анықтайды.</p><p> -Кластерді дүрыс жасайды. -факторлардың ішінен негізгілерін іріктейді.&nbsp;&nbsp;</p><p><br></p><p>Бағалау:өзара бағалайды және кері байланыс беремін. </p><p> Мадақтау, Смайликтер арқылы&nbsp;&nbsp;</p><p>Тапсырма №3 «Cуреттер сөйлейді» - әдісі </p><p> 1) Жыл мезгілдері өзгерістеріне ауа райының әсер етуіне сипаттама бер.&nbsp;&nbsp;</p><p>2. Күн мен түн, жыл маусымдарының ауысуы </p><p> 3. Климаттық құбылыстар (жауын-шашын, дауыл мен құмды желдер, қар, мұз)</p><p> Дескриптор:</p><p> Білім алушы -жыл мезгілдерінің өзгеріс себебін баяндайды. </p><p> -ауа райы компоненттерін анықтайды. </p><p> -сурет бойынша жыл мезгілдеріндегі табиғат компоненттерінің өзгеріп отыруына сипаттама береді. </p><p> Бағалау: Мадақтау, Басбармақ әдісі арқылы бағалау, кері байланыс беремін.&nbsp;&nbsp;</p><p>Тапсырма №4 «Бірге ойлаймыз» әдісі </p><p> Суретке қарап климат жағдайына өсімдіктер мен жануарлардың бейімделуі туралы айтады&nbsp; &nbsp;</p>

Сабақтың соңы

<p>Тапсырма №4 «Бірге ойлаймыз» әдісі </p><p> Суретке қарап климат жағдайына өсімдіктер мен жануарлардың бейімделуі туралы айтады&nbsp; </p><p>Дескриптор: </p><p> Білім алушы </p><p> -Суретке қарап қай жануар қандай климат жағдайында тіршілік ететінін айтады. </p><p> -Қыс айларында қалай бейімделгенін анықтайды.</p><p> -Қолайлы-қолайсыз климаттық жағдайларды іріктейді.</p><p> -Жануарлар мен өсімдіктердің ерекшеліктерінің қалыптасуын климаттық жағдаймен байланыстырады.</p><p> Бағалау:өзара бағалайды және кері байланыс беремін. Мадақтау, Смайликтер арқылы&nbsp; &nbsp;</p>

Рефлексия

<p>&nbsp;«Бес саусақ» әдісі рефлексия жасату. </p><p> Берілген сұрақтарға жауап беру арқылы оқушылыр сабақты түсінген немесе түсінбеген және сұрақтары бар болса бес саусақ парақшасына өздерінің ойларын жеткізіп жазады. Басбармақ - бүгін мен жаңадан нені үйрендім?</p><p> Балан үйрек-Бүгін мен не жасадым, неге қолжеткіздім? </p><p> Ортантерек–сабаққа байланыстыкөңілкүйім. </p><p> Шылдыршүмек-Бүгінкімгекөмектесеалдым? </p><p> Кішкенебөбек-Қандайқиындықболды, оны қалайжеңдім? Оқушы жетістіктерін атап кері байланыс жасаймын.&nbsp;&nbsp;</p>

Пікірлер(0)