Наймандар, керейіттер және жалайырлар
Қазақстан тарихы
Сынып:
6-сынып
Бөлім:
X ғасыр – XІІІ ғасырдың басындағы Қазақстан
Тақырып:
Наймандар, керейіттер және жалайырлар
09.12.2019
680
14
Наймандар, керейіттер және жалайырлар | Жаңа тақырыпты меңгеру |
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары | 6.3.1.3 – X ғ. – XIII ғ. басындағы мемлекеттердің даму ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтау |
Сабақ барысы
Сабақ кезеңдері | Жоспарланған іс-әрекет | Ресурстар |
---|---|---|
Сабақ мақсаттары (Бағалау критерийлері Бағалау критерийлері) |
<p>Найман, керейіт, жалайырлардың қалыптасу тарихының даму ерекшеліктерін біледі, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтайды Найман, керейіт, жалайырлардың орналасқан жерін картадан көрсете алады. Найман, керейіт, жалайырлардың шаруашылығындағы даму ерекшеліктерін талдайды </p><p>Найман, керейіт, жалайырлардың қалыптасу тарихының даму ерекшеліктерін біледі, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтайды. Найман, керейіт, жалайырлардың орналасқан жерін картадан көрсете алады. Найман, керейіт, жалайырлардың шаруашылығындағы даму ерекшеліктерін талдайды </p> | |
Тілдік мақсаттары (Құндылықтарды дарыту) |
<p>Келесі себептер/ факторлар қысқа мерзімді/ орта мерзімді/ ұзақ мерзімді болып келеді. Бірқатар факторлар келесі факторларға әсер етті, мысалы... Ең басты өзгерістер / жетістіктер болды… Бұл оқиға /өзгеріс маңызды болды / айтарлықтай, өйткені… Біздің анықтағанымыз... Қорытындысында... </p><p>Ашықтық, жауапкершілік - өзін қандай да бір ұлттың өкілі ретінде сезіну - патриотизм - өз елі үшін мақтаныш - ұлттық сана-сезім - тәуелсіздік </p> | |
Пәнаралық байланыстар (АКТ қолдану дағдылары) |
<p>Дүниежүзі тарихы </p><p><br></p><p>Сабақ барысында интерактивті тақта мен жеке ноутбук қолдануға рұқсат етіледі</p> | |
Бастапқы білім (Сабақ барысы) |
<p>Қазақстан аумағындағы ерте орта ғасырлардағы түрік қағанаттарының және дамыған орта ғасырлардағы Қарахан мемлекетінің даму ерекшеліктерін түсінеді. </p><p>Ұйымдастыру кезеңі. Психологиялық ахуал «Мен елімді сүйемін». Алдыңғы тақырыптар бойынша сұрақтар қоя отырып, жаңа тақырыпқа шығу: - Дамыған орта ғасырларда өмір сүрген мемлекеттерді атаңыз. - Қазақ халқының құрамы қандай жүздерден тұрады? - Үш жүздің құрамындағы қандай руларды білесіңдер? Сабақтың оқу мақсаты, бағалау критерийлерімен таныстыру. </p><p>Топқа бөлу: 1-топ: Найман 2-топ: Керейіт 3-топ: Жалайыр </p> | <p><a href="https://bilimland.kz/kk/subject/qazaqstan-tarihy/6-synyp/najmandar-kerejitter-zhane-zhalajyrlar?mid=56:expressions" target="_blank">https://bilimland.kz/kk/subject/qazaqstan-tarihy/6-synyp/najmandar-kerejitter-zhane-zhalajyrlar?mid=56:expressions</a></p> |
Сабақтың ортасы (5-20 мин) |
<p><br></p><p>Ұжымдық жұмыс 1-тапсырма. Найман, керейіт, жалайыр мемлекеттерінің құрылу тарихына қатысты әр мемлекет бойынша негізгі үш фактіні келтіріп, түсіндіріңіз. </p><p>1-топ. Наймандар 2-топ. Керейіттер 3-топ. Жалайырлар. Оқушылар әр мемлекеттің құрылу тарихын әр топта қарастырып, өз нәтижелерімен бөліседі (ауызша). </p><p>Тапсырма соңында кестені толтырады: Наймандар, Керейіттер, Жалайырлар Хронологиясы, аумағы, ұлы тұлғалары.</p><p> Бағалау критерийі: Найман, керейіт, жалайырлардың қалыптасу тарихының ерекшеліктерін анықтайды. Дескрипторлар: - Найман, керейіт, жалайырлардың хронологиясын біледі; - Найман, керейіт, жалайырлардың қоныстанған аумағын саяси картадан көрсетеді; - Найман, керейіт, жалайырлардың негізін қалаушыларды атайды; Кері байланыс </p> | |
Қорытынды бөлім (6 мин) |
<p>2- тапсырма. Жұптық жұмыс. І. Берілген деректерге сүйене отырып тайпаларды анықта. ІІ. Ол кім? Бұл не? Берілген мәтінді суреттермен сәйкестендіру. Оқушылардың бірін-бірі бағалауы.</p><p> 3-тапсырма. Топтық жұмыс. Найман, керейіт, жалайырлардың тарихын келесі бағыттар бойынша талдап, постер қорғайды: </p><p>1-топ. Найман, керейіт, жалайырлардың тарихындағы белгілі тұлғалар (мысалы, Инанч Білге, Бұйрық (наймандар), Тоғырыл немесе Ван хан (керейіттер), Мұқалы (жалайырлар). - Үш тұлғаның қызметін салыстыру, ұқсастықтары мен ерекшеліктерін анықтау. </p><p>2-топ. Мемлекеттердің күшейген кезеңі - Найман, керейіт, жалайырлардың ең күшейген кезі қай кезең? Мемлекеттердің күшею кезеңіндегі басты оқиғалар қандай? Олар қандай өзгерістер алып келді? </p><p>3-топ. Мемлекеттің әлсіреуі, ыдырау себептері. Әр мемлекеттің ыдырау себептері қандай? Себептерді негізгі, қосалқы және ұзақ мерзімді, қысқа мерзімді себептерге топтастырып, пікіріңізді негіздеңіз. </p><p>Бағалау критерийі: Найман, керейіт, жалайырлардың саяси даму ерекшеліктерін талдайды. </p><p>Дескрипторлар: - Найман, керейіт, жалайырлардың тарихындағы тұлғалардың қызметін салыстыру арқылы мемлекеттердің саяси ерекшеліктерін түсіндіреді, бір ұқсастықтары мен бір ерекшеліктерін атайды; - Найман, керейіт, жалайырлардың ең күшейген кезеңін атайды; - Негізгі оқиғаларды атап, маңызын түіндіреді; - Найман, керейіт, жалайырлардың ыдырау себептерін анықтап, екі негізгі, екі қосалқы себептерін топтастырады. Бағалау: Бір жұлдыз, бір ұсыныс (тілек) «Бағдаршам» әдісі </p> | |
Сабақтың соңы (5 мин) |
<p>Мұғалімнің бағалау критерийлері бойынша кері байланысы. </p><p>Рефлексия. Тапсырмаларды орындау маған жеңіл болды, себебі... Тапсырмаларды орындау маған онша жеңіл болған жоқ, өйткені ... Тапсырмаларды орындауда қиындыққа тап болдым, себебі ... </p> |
Пікірлер(0)