Наймандар, керейіттер және жалайырлар

Тлеубергенова Кенжегуль Жалиевна
Тлеубергенова Кенжегуль Жалиевна
Нұр-Сұлтан
Нұр-Сұлтан
Средняя школа №49
Қазақстан тарихы
Сынып:
6-сынып
Бөлім:
X ғасыр – XІІІ ғасырдың басындағы Қазақстан
Тақырып:

Наймандар, керейіттер және жалайырлар

09.12.2019
680
PDF жүктеу WORD жүктеу
Наймандар, керейіттер және жалайырлар Жаңа тақырыпты меңгеру
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары 6.3.1.3 – X ғ. – XIII ғ. басындағы мемлекеттердің даму ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтау

Сабақ барысы

Сабақ кезеңдері Жоспарланған іс-әрекет Ресурстар

Сабақ мақсаттары

(Бағалау критерийлері Бағалау критерийлері)

<p>Найман, керейіт, жалайырлардың қалыптасу тарихының даму ерекшеліктерін біледі, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтайды Найман, керейіт, жалайырлардың орналасқан жерін картадан көрсете алады. Найман, керейіт, жалайырлардың шаруашылығындағы даму ерекшеліктерін талдайды&nbsp;</p><p>Найман, керейіт, жалайырлардың қалыптасу тарихының даму ерекшеліктерін біледі, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтайды. Найман, керейіт, жалайырлардың орналасқан жерін картадан көрсете алады. Найман, керейіт, жалайырлардың шаруашылығындағы даму ерекшеліктерін талдайды&nbsp;</p>

Тілдік мақсаттары

(Құндылықтарды дарыту)

<p>Келесі себептер/ факторлар қысқа мерзімді/ орта мерзімді/ ұзақ мерзімді болып келеді. Бірқатар факторлар келесі факторларға әсер етті, мысалы... Ең басты өзгерістер / жетістіктер болды… Бұл оқиға /өзгеріс маңызды болды / айтарлықтай, өйткені… Біздің анықтағанымыз... Қорытындысында...&nbsp;</p><p>Ашықтық, жауапкершілік - өзін қандай да бір ұлттың өкілі ретінде сезіну - патриотизм - өз елі үшін мақтаныш - ұлттық сана-сезім - тәуелсіздік&nbsp;&nbsp;</p>

Пәнаралық байланыстар

(АКТ қолдану дағдылары)

<p>Дүниежүзі тарихы&nbsp;</p><p><br></p><p>Сабақ барысында интерактивті тақта мен жеке ноутбук қолдануға рұқсат етіледі</p>

Бастапқы білім

(Сабақ барысы)

<p>Қазақстан аумағындағы ерте орта ғасырлардағы түрік қағанаттарының және дамыған орта ғасырлардағы Қарахан мемлекетінің даму ерекшеліктерін түсінеді.&nbsp;</p><p>Ұйымдастыру кезеңі. Психологиялық ахуал «Мен елімді сүйемін». Алдыңғы тақырыптар бойынша сұрақтар қоя отырып, жаңа тақырыпқа шығу: - Дамыған орта ғасырларда өмір сүрген мемлекеттерді атаңыз. - Қазақ халқының құрамы қандай жүздерден тұрады? - Үш жүздің құрамындағы қандай руларды білесіңдер? Сабақтың оқу мақсаты, бағалау критерийлерімен таныстыру. </p><p>Топқа бөлу: 1-топ: Найман 2-топ: Керейіт 3-топ: Жалайыр&nbsp;</p> <p><a href="https://bilimland.kz/kk/subject/qazaqstan-tarihy/6-synyp/najmandar-kerejitter-zhane-zhalajyrlar?mid=56:expressions" target="_blank">https://bilimland.kz/kk/subject/qazaqstan-tarihy/6-synyp/najmandar-kerejitter-zhane-zhalajyrlar?mid=56:expressions</a></p>

Сабақтың ортасы

(5-20 мин)

<p><br></p><p>Ұжымдық жұмыс 1-тапсырма. Найман, керейіт, жалайыр мемлекеттерінің құрылу тарихына қатысты әр мемлекет бойынша негізгі үш фактіні келтіріп, түсіндіріңіз. </p><p>1-топ. Наймандар 2-топ. Керейіттер 3-топ. Жалайырлар. Оқушылар әр мемлекеттің құрылу тарихын әр топта қарастырып, өз нәтижелерімен бөліседі (ауызша).&nbsp;</p><p>Тапсырма соңында кестені толтырады: Наймандар, Керейіттер,&nbsp; Жалайырлар Хронологиясы,&nbsp; &nbsp;аумағы, ұлы тұлғалары.</p><p> Бағалау критерийі: Найман, керейіт, жалайырлардың қалыптасу тарихының ерекшеліктерін анықтайды. Дескрипторлар: - Найман, керейіт, жалайырлардың хронологиясын біледі; - Найман, керейіт, жалайырлардың қоныстанған аумағын саяси картадан көрсетеді; - Найман, керейіт, жалайырлардың негізін қалаушыларды атайды; Кері байланыс&nbsp;</p>

Қорытынды бөлім

(6 мин)

<p>2- тапсырма. Жұптық жұмыс. І. Берілген деректерге сүйене отырып тайпаларды анықта. ІІ. Ол кім? Бұл не? Берілген мәтінді суреттермен сәйкестендіру. Оқушылардың бірін-бірі бағалауы.</p><p>&nbsp;3-тапсырма. Топтық жұмыс. Найман, керейіт, жалайырлардың тарихын келесі бағыттар бойынша талдап, постер қорғайды: </p><p>1-топ. Найман, керейіт, жалайырлардың тарихындағы белгілі тұлғалар (мысалы, Инанч Білге, Бұйрық (наймандар), Тоғырыл немесе Ван хан (керейіттер), Мұқалы (жалайырлар). - Үш тұлғаның қызметін салыстыру, ұқсастықтары мен ерекшеліктерін анықтау. </p><p>2-топ. Мемлекеттердің күшейген кезеңі - Найман, керейіт, жалайырлардың ең күшейген кезі қай кезең? Мемлекеттердің күшею кезеңіндегі басты оқиғалар қандай? Олар қандай өзгерістер алып келді? </p><p>3-топ. Мемлекеттің әлсіреуі, ыдырау себептері. Әр мемлекеттің ыдырау себептері қандай? Себептерді негізгі, қосалқы және ұзақ мерзімді, қысқа мерзімді себептерге топтастырып, пікіріңізді негіздеңіз. </p><p>Бағалау критерийі: Найман, керейіт, жалайырлардың саяси даму ерекшеліктерін талдайды. </p><p>Дескрипторлар: - Найман, керейіт, жалайырлардың тарихындағы тұлғалардың қызметін салыстыру арқылы мемлекеттердің саяси ерекшеліктерін түсіндіреді, бір ұқсастықтары мен бір ерекшеліктерін атайды; - Найман, керейіт, жалайырлардың ең күшейген кезеңін атайды; - Негізгі оқиғаларды атап, маңызын түіндіреді; - Найман, керейіт, жалайырлардың ыдырау себептерін анықтап, екі негізгі, екі қосалқы себептерін топтастырады. Бағалау: Бір жұлдыз, бір ұсыныс (тілек) «Бағдаршам» әдісі&nbsp;</p>

Сабақтың соңы

(5 мин)

<p>Мұғалімнің бағалау критерийлері бойынша кері байланысы. </p><p>Рефлексия. Тапсырмаларды орындау маған жеңіл болды, себебі... Тапсырмаларды орындау маған онша жеңіл болған жоқ, өйткені ... Тапсырмаларды орындауда қиындыққа тап болдым, себебі ...&nbsp;</p>

Пікірлер(0)