Металнинг қандай турлари бор
Жаратылыстану
Сынып:
4-сынып
Бөлім:
Табиғат физикасы
Тақырып:
Металнинг қандай турлари бор
14.02.2020
43
1
Оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтемеу): | <p> 4.4.1.1.Баъзи бир фойдали қазилмаларнинг (бор , туз,оқтош,балчиқ,нефть,гарнит,кўмир) фойдаланиш сохасини аниқлаш.</p><p> 4.3.4.3.Фойдали қазилмаларни сақлашнинг ва самарали қўллашнинг йўлларини таклиф қилиш. </p> |
Сабақтың мақсаты: | <p> Барча ўқувчилар: Фойдали қазилмалар хақида билади ,тушунтира олади.Ўқувчиларнинг асосий қисми:</p><p> Баъзи бир фойдали қазилмаларнинг (бор , туз,оқтош,балчиқ,нефть,гарнит,кўмир) фойдаланиш сохасини аниқлаб тушунтириб беради.</p><p> Айрим ўқувчилар: Фойдали қазилмаларни сақлашнинг ва самарали қўллашнинг йўлларини таклиф қила олади,ўз фикрлари орқали тушунтириб бера олади. </p> |
Тілдік мақсаттар: | <p>Асосий терминлар: Тақинчоқ, металл.</p><p> Таянчсўзлар: Рангли металл,қимматбаҳо металл,енгил металл.</p><p> Диалог:Танга чақалар нима учун металлдан ясалади?</p><p> Металлар қандай хоссаларга эга?</p><p> Биринчи қозоқ геологи ҳақида нималар биласиз? </p> |
Күтілетін нәтиже: | <p> Барча ўқувчилар: Фойдали қазилмалар хақида билади ,тушунтира олади.</p><p>Ўқувчиларнинг асосий қисми: Баъзи бир фойдали қазилмаларнинг (бор , туз,оқтош,балчиқ,нефть,гарнит,кўмир) фойдаланиш сохасини аниқлаб тушунтириб беради.</p><p> Айрим ўқувчилар: Фойдали қазилмаларни сақлашнинг ва самарали қўллашнинг йўлларини таклиф қила олади,ўз фикрлари орқали тушунтириб бера олади. </p> |
Бағалау критерийлері: | <p>- Баъзи бир фойдали қазилмаларнинг (бор , туз,оқтош,балчиқ,нефть,гарнит,кўмир) фойдаланиш сохасини аниқлай олади.</p><p> - Фойдали қазилмаларни сақлашнинг ва самарали қўллашнинг йўлларини таклиф қила олади. </p> |
Құндылықтарды дарыту: | <p>«Мангу эл» 3.Дунёвий давлат ва юксак манавият.</p><p> 5.Оммавий меҳнат жамият </p> |
АКТ-ны қолдану дағдылары: | Слайд,видеоролик https://youtu.be/EpnkAdCBCEU “Медь обогащание” |
Пәнаралық байланыс: | Ўз-ўзини англаш, математика, дунё таниш. |
Бастапқы білім: | Фойдали қазилмалар турларини билади. |
Сабақ барысы
Сабақ кезеңдері | Жоспарланған іс-әрекет | Ресурстар |
---|---|---|
Сабақтың басы (7 минут) |
<p>Ўқувчиларнинг ўзига бўлган ишончини орттириш ва ҳамжихатлик хусусиятларини ривожлантириш мақсадида “Аффермация” услубидан фойдаланамиз.Ҳар бир гуруҳ аъзолари биргаликда айтишади.</p><p>Организационный момент:психологический настрой,аффирмация.</p><p> -Мы очень умные и способные ученики,мы отлично учимся и всё складывается так как мы желаем.</p><p> - Сегодня мы открываем свой ум для новых возможностей.</p><p> -Мы верим в себя и знаем,что у нас всё получится .</p><p> - Мы усердно учимся и полученные знания помогают нам добиваться успеха по жизни. Учитель:Каждый день я делюсь знаниями и делаю это с любовью.</p><p> 1-топшириқ.Актуализация знаний. Ученики отвечають на вопросы. Блиц турнир: </p><p>1.Что относится к чёрным металлам?</p><p> 2.Как работают доменные печи?</p><p> 3.Где расположены месторождения железа?</p><p> 4.Какие виды полезных ископаемых ты знаешь?</p><p> Оценивание.Прием Комплимент.</p><p> Дескриптор: Саволларга тўлиқ ва аниқ жавоб беради.</p><p> Ўқувчилар жавобларини тинглаш ва тўлдириш .</p><p> -Рангли қандай нарса ва буюмларни биласиз?</p><p> Болалар рангли нарса ва буюмларни номини айтади.</p><p> -Металлар рангли бўладими?</p><p> Ўқувчилар фикрини тинглаб,янги мавзу ва дарс мақсадини аниқлаб оламиз. </p> | |
Сабақтың ортасы (23 минут) |
<p> 2-топшириқ «Мукофотлаш» Расм асосида ишлаш .</p><p> Ғолибларни мукофотлаш вақтида медалларнинг алмашиб қолган экан.Мукофот берувчига ёрдам беринг.</p><p> Дескриптор: -Олтин, кумуш,бронза медалларини фарқини тушунади</p><p> -металларнинг турларини фарқлайди.</p><p> Баҳолаш: «Ўзаро баҳолаш»</p><p> Видеоролик https://youtu.be/EpnkAdCBCEU «Медь обогашение» </p><p>видеороликни томоша қилиб, мисни олиниш усули ва қўлланиши хақида тушунчага эга бўлади.</p><p> 3-топшириқ Саралаш. «Бир дақиқали сухбат» Дарсликда берилган матнни ўқийди, тушунгани юзасидан жуфти билан фикр алмашади. (Жуфтликда ишлаш)</p><p> А-матн юзасидан тушунганини айтади.</p><p> В- рангли металл,қимматбаҳо металл, енгил металлар ҳақида маълумот беради.</p><p> С-рангли металларни самарали қўллашни ўз фикрлари орқали тушунтириб беради. Баҳолаш « Сигнал картаси»</p><p> 4-топшириқ «Ким билади?» .Тадқиқот ўтказиш. Турли металлар берилади.Уларни магнитга тортилиш ёки тортилмаслик хусусиятини аниқлаб жадвални тўлдиради. (Гуруҳ билан ишлаш)</p><p> Дескриптор: -металларни ажратади.</p><p> - металларнинг магнитга тортилиш хусусиятларини аниқлайди.</p><p> -жадвални тўғри тўлдиради.</p><p> Баҳолаш: «СМС ли планшет» .</p><p> 5-топшириқ.Харитадан белгила. Қозоғистоннинг фойдали қазилмалар харитаси билан ишлаш (Якка ишлаш)</p><p> Дескриптор: - Фойдали қазилмалар шартли белгиларини билади;</p><p> - Рудали фойдали қазилмалар конлари жойлашган ҳудудларни тўғри белгилайди; Баҳолаш:»Светофор сигналлари» </p> | <p> https://youtu.be/EpnkAdCBCEU</p><p> </p> |
Сабақтың соңы (8минут) |
<p>6-топшириқ.»Проверь высказывание».Нарисуй рядом с правильном ответом весёлый смайлик,нарисуй рядом с неправильном ответом грустный смайлик.</p><p> 1 Украшения и военные доспехи древних воинов изготавливались из драгоценных металлов.</p><p> 2 Алюминий-это тяжёлый металл.</p><p> 3 Из глины делают ложки.</p><p> 4 Цветные металлы получают из полиметаллов.</p><p> 5 Бронза –это сплав меди и олова.</p><p> 6 Пластилин полезное ископаемое. </p><p> 7 Серебро –драгоценный металл.</p><p> 8 Чёрные металлы притягиваются к магниту.</p><p> 9 Золото применяют для отопления.</p><p> 10 Латунь получается из боксита.</p><p> Дескриптор: -Тўғри мулоҳазаларни белгилайди</p><p> -Нотўғри мулоҳазаларни белгилайди;</p><p> Баҳолаш: «Ўзаро баҳолаш».</p><p> Луғат билан ишлаш:Говорящая стена.</p><p> Мед-мис Латунь-жез Цинк рух Олов-қалай Свинец-қўрғошин Сталь-пўлат Чугун-чўян Обогащение-бойитиш Плавит-эритиш </p><p> Уйга вазифа : Интернет тармоқларидан металларнинг кундалик хаётда қўлланилиши ва ахамияти хақида маълумот тўплаш.»металл» мавзусида Синквейн ёзиш.</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p> </p> | |
Рефлексия (2 минут) |
<p>Қайта мулоқот: «Доно укки»</p><p> -дарсни тўлиқ ўзлаштирдим,топшириқларни жуда яхши бажардим.</p><p> -дарсни яхши ўзлаштирдим,топшириқларни яхши бажардим деб ўйлайман.</p><p>дарс давомида топшириқларни бажаришда қийналдим,ўқитувчининг ёрдами керак бўлди. </p> |
Файлдар:
Файлды ару
Металларнинг қандай турлари бор?
Пікірлер(0)