Металнинг қандай турлари бор

Эшметова Гулбахор Эркинбаевна
Эшметова Гулбахор Эркинбаевна
Шымкент
шымкент
ЖОББМ №110
Жаратылыстану
Сынып:
4-сынып
Бөлім:
Табиғат физикасы
Тақырып:

Металнинг қандай турлари бор

14.02.2020
43
PDF жүктеу WORD жүктеу
Оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтемеу):

 4.4.1.1.Баъзи бир фойдали қазилмаларнинг (бор , туз,оқтош,балчиқ,нефть,гарнит,кўмир) фойдаланиш сохасини аниқлаш.

4.3.4.3.Фойдали қазилмаларни сақлашнинг ва самарали қўллашнинг йўлларини таклиф қилиш.  

Сабақтың мақсаты:

 Барча ўқувчилар: Фойдали қазилмалар хақида билади ,тушунтира олади.Ўқувчиларнинг асосий қисми:

Баъзи бир фойдали қазилмаларнинг (бор , туз,оқтош,балчиқ,нефть,гарнит,кўмир) фойдаланиш сохасини аниқлаб тушунтириб беради.

Айрим ўқувчилар: Фойдали қазилмаларни сақлашнинг ва самарали қўллашнинг йўлларини таклиф қила олади,ўз фикрлари орқали тушунтириб бера олади.  

Тілдік мақсаттар:

Асосий терминлар: Тақинчоқ, металл.

Таянчсўзлар: Рангли металл,қимматбаҳо металл,енгил металл.

Диалог:Танга чақалар нима учун металлдан ясалади?

Металлар қандай хоссаларга эга?

Биринчи қозоқ геологи ҳақида нималар биласиз?     

Күтілетін нәтиже:

 Барча ўқувчилар: Фойдали қазилмалар хақида билади ,тушунтира олади.

Ўқувчиларнинг асосий қисми: Баъзи бир фойдали қазилмаларнинг (бор , туз,оқтош,балчиқ,нефть,гарнит,кўмир) фойдаланиш сохасини аниқлаб тушунтириб беради.

Айрим ўқувчилар: Фойдали қазилмаларни сақлашнинг ва самарали қўллашнинг йўлларини таклиф қила олади,ўз фикрлари орқали тушунтириб бера олади.  

Бағалау критерийлері:

- Баъзи бир фойдали қазилмаларнинг (бор , туз,оқтош,балчиқ,нефть,гарнит,кўмир) фойдаланиш сохасини аниқлай олади.

- Фойдали қазилмаларни сақлашнинг ва самарали қўллашнинг йўлларини таклиф қила олади.  

Құндылықтарды дарыту:

«Мангу эл» 3.Дунёвий давлат ва юксак манавият.

5.Оммавий меҳнат жамият  

АКТ-ны қолдану дағдылары:

Слайд,видеоролик https://youtu.be/EpnkAdCBCEU “Медь обогащание”   

Пәнаралық байланыс:

Ўз-ўзини англаш, математика, дунё таниш.

Бастапқы білім:

Фойдали қазилмалар турларини билади.

Сабақ барысы

Сабақ кезеңдері Жоспарланған іс-әрекет Ресурстар

Сабақтың басы

(7 минут)

Ўқувчиларнинг ўзига бўлган ишончини орттириш ва ҳамжихатлик хусусиятларини ривожлантириш мақсадида “Аффермация” услубидан фойдаланамиз.Ҳар бир гуруҳ аъзолари биргаликда айтишади.

Организационный момент:психологический настрой,аффирмация.

-Мы очень умные и способные ученики,мы отлично учимся и всё складывается так как мы желаем.

- Сегодня мы открываем свой ум для новых возможностей.

-Мы верим в себя и знаем,что у нас всё получится .

- Мы усердно учимся и полученные знания помогают нам добиваться успеха по жизни. Учитель:Каждый день я делюсь знаниями и делаю это с любовью.

1-топшириқ.Актуализация знаний. Ученики отвечають на вопросы. Блиц турнир:

1.Что относится к чёрным металлам?

2.Как работают доменные печи?

3.Где расположены месторождения железа?

4.Какие виды полезных ископаемых ты знаешь?

Оценивание.Прием Комплимент.

Дескриптор: Саволларга тўлиқ ва аниқ жавоб беради.

Ўқувчилар жавобларини тинглаш ва тўлдириш .

-Рангли қандай нарса ва буюмларни биласиз?

Болалар рангли нарса ва буюмларни номини айтади.

-Металлар рангли бўладими?

Ўқувчилар фикрини тинглаб,янги мавзу ва дарс мақсадини аниқлаб оламиз.     

Сабақтың ортасы

(23 минут)

  2-топшириқ «Мукофотлаш» Расм асосида ишлаш .

Ғолибларни мукофотлаш вақтида медалларнинг  алмашиб қолган экан.Мукофот берувчига ёрдам беринг.

Дескриптор: -Олтин, кумуш,бронза медалларини фарқини тушунади

-металларнинг турларини фарқлайди.

Баҳолаш: «Ўзаро баҳолаш»

Видеоролик https://youtu.be/EpnkAdCBCEU «Медь обогашение»

видеороликни томоша қилиб, мисни олиниш усули ва қўлланиши хақида тушунчага эга бўлади.

3-топшириқ Саралаш. «Бир дақиқали сухбат» Дарсликда берилган матнни ўқийди, тушунгани юзасидан жуфти билан фикр алмашади. (Жуфтликда ишлаш)

А-матн юзасидан тушунганини айтади.

В- рангли металл,қимматбаҳо металл, енгил металлар ҳақида маълумот беради.

С-рангли металларни самарали қўллашни ўз фикрлари орқали тушунтириб беради. Баҳолаш « Сигнал картаси»

4-топшириқ «Ким билади?» .Тадқиқот ўтказиш. Турли металлар берилади.Уларни магнитга тортилиш ёки тортилмаслик хусусиятини аниқлаб жадвални тўлдиради. (Гуруҳ билан ишлаш)

Дескриптор: -металларни ажратади.

- металларнинг магнитга тортилиш хусусиятларини аниқлайди.

-жадвални тўғри тўлдиради.

Баҳолаш: «СМС ли планшет» .

5-топшириқ.Харитадан белгила. Қозоғистоннинг фойдали қазилмалар харитаси билан ишлаш (Якка ишлаш)

Дескриптор: - Фойдали қазилмалар шартли белгиларини билади;

- Рудали фойдали қазилмалар конлари жойлашган ҳудудларни тўғри белгилайди; Баҳолаш:»Светофор сигналлари»  

 https://youtu.be/EpnkAdCBCEU

 

Сабақтың соңы

(8минут)

6-топшириқ.»Проверь высказывание».Нарисуй рядом с правильном ответом весёлый смайлик,нарисуй рядом с неправильном ответом грустный смайлик.

1 Украшения и военные доспехи древних воинов изготавливались из драгоценных металлов.

2 Алюминий-это тяжёлый металл.

3 Из глины делают ложки.

4 Цветные металлы получают из полиметаллов.

5 Бронза –это сплав меди и олова.

6 Пластилин полезное ископаемое.

7 Серебро –драгоценный металл.

8 Чёрные металлы притягиваются к магниту.

9 Золото применяют для отопления.

10 Латунь получается из боксита.

Дескриптор: -Тўғри мулоҳазаларни белгилайди

-Нотўғри мулоҳазаларни белгилайди;

Баҳолаш: «Ўзаро баҳолаш».

Луғат билан ишлаш:Говорящая стена.

Мед-мис Латунь-жез Цинк рух Олов-қалай Свинец-қўрғошин Сталь-пўлат Чугун-чўян Обогащение-бойитиш Плавит-эритиш

Уйга вазифа : Интернет тармоқларидан металларнинг кундалик хаётда қўлланилиши ва ахамияти хақида маълумот тўплаш.»металл» мавзусида Синквейн ёзиш.






    

Рефлексия

(2 минут)

Қайта мулоқот: «Доно укки»

-дарсни тўлиқ ўзлаштирдим,топшириқларни жуда яхши бажардим.

-дарсни яхши ўзлаштирдим,топшириқларни яхши бажардим деб ўйлайман.

дарс давомида топшириқларни бажаришда қийналдим,ўқитувчининг ёрдами керак бўлди.    

Файлдар:

Файлды ару Металларнинг қандай турлари бор?

Пікірлер(0)