Жұрнақ пен жалғау

Досбаева Оразкүл Нұрланбекқызы
Досбаева Оразкүл Нұрланбекқызы
Жамбыл
Тараз
Абай атындағы №26 орта мектебі
Қазақ тілі (Т1)
Сынып:
2-сынып
Бөлім:
Дені саудың - жаны сау
Тақырып:

Жұрнақ пен жалғау

16.02.2020
46
PDF жүктеу WORD жүктеу
Сабақтың мақсаты:

Жұрнақ пен жалғауды ажырата білуге  дағдыландыру. Жаттығуларды толық меңгерту. Сөздік қорын, тіл байлығын дамыту.

Күтілетін нәтиже:

Оқушылардың барлығы мынаны орындай алады:

Оқулықта берілген және қосымша тапсырмаларды орындайды.  Жазба жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді. Оқушылардың көбісі мынаны орындай алады:
Топтық жұмысты брлесе орындайды.Өз бетінше жұмыс жасайды. Сұраққа жауап береді. Қосымша үлестірме ресурстармен  жұмыс жасайды.  

Оқушылардың кейбіреуі мынаны орындай алады: 

Оқулықтан тыс берілген қосымша тапсырмалады орындайды, тақырып бойынша қосымша мәліметтер мен дәлелдер келтіре алады.

Бағалау критерийлері:

-жеке, жұптық, топтық тапсырмаларды орындай алады.

-жұрнақ пен жалғауды ажыратады.

Бастапқы білім:

Түбір мен қосымша

Ресурстар

Оқулық, суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар  және  әртүрлі  заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер.

Әдіс-тәсілдер

Сұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, ойын, көрнекілік. Рефлексия.

Тілдік мақсат

Сұрақ-жауап, баяндау, әңгімелеу

Сабақ барысы

Сабақ кезеңдері Жоспарланған іс-әрекет Ресурстар

Сабақтың басы

1.    Ұйымдастыру кезеңі  

Топтарға бөлу. «Дені саудың-жаны сау» 

1-топ: Ауа.            2-топ: Күн. 

3-топ: Су               4-топ: Жер

Әр топ өз атауын қорғайды. (Ағылшынша атаулары)

Ауа – air – воздух                    Күн – sun – солнце         

Су – water – вода                     Жер – land – земля  

Психологиялық ахуал қалыптастыру:  

Үлкенге де сіз, 

Кішіге де сіз,

Құрметпенен сіздерге, 

Бас иеміз біз.

2.    Үй тапсырмасы.

Конверттегі сұрақ (әр топқа сұрақтар беріледі)

-    Түбір сөз дегеніміз не?             -   Омоним сөздер дегеніміз не?    

-    Қосымша дегеніміз не?            -   Синоним сөздер дегеніміз не?

-    Жұрнақ дегеніміз не?               -   Антоним сөздер дегеніміз не?

-    Жалғау дегеніміз не?                -   Сөз дегеніміз не?

Мысалдар келтіру.

Топқа бөлінеді.

Жаңа білім

Білу және түсіну

Ауа, күн, су, жер сөздеріне қосымшалар жалғау.

Ауа-сыз, күн-шіл, су-лық, жер-шіл т.с.с.

Оқулықпен жұмыс.

77-жаттығу.  Мәтінді оқып, Жұмбақшалдың не дегенін болжап айт.

       -    Ауа, су, күнді «Сиқырлы» деп атауға бола ма? Неге? Түйінді сөз: Жер, су, күн, ауаның адам денсаулығы үшін маңызы зор.

           Адам спортпен шұғылданып, суға шомылып, күнге қыздырынып, пайдалы тағамдарды қолданып жүрсе денсаулығы мықты болады. 


78-жаттығу. Өлеңді қатесіз жазып, қарамен берілген сөздердегі жұрнақ пен жалғауды тиісті белгімен белгілеу. Байлық  (1-топ), бабаң (2-топ), жолын (3-топ), шахтан (4-топ).  

Дескриптор: 1. Мәтінді оқып, Жұмбақшалдың не дегенін болжап айтады. 2. Мәтін мазмұны бойынша бір-біріне сұрақтар қояды. 

Оқушылар өз ойларын ортаға салады.   


Оқулықпен жұмыс.

Сабақтың ортасы

Қолдану Ойын «Артығын тап». 

1-топ:                 2-топ:                    3-топ:                 4-топ.

Асхана             Балықшы              Достар               Дәрігер

Аспаз               Балықпен              Достық              Дәріні

Астың              Балықтар              Досым               Дәрінің 

Астық              Балықтың             Досыңыз           Дәріден

Оқулық, плакат, түрлі-түсті маркерлер.

Сергіту сәті

Сергіту сәті "Ұзын құлақ, сұр қоян"

Қимылмен көрсету.

Сабақтың ортасы

Топтық жұмыс. Постер қорғау.

1-топ: бір түбірден шыққан бірнеше сөз ойлап жазу.

Оқу <           Егін<          Ойын< 


2-топ:  сызба бойынша сөздер құрастырып жазу.   

5e4974bfabe2d.png


3-топ: артық сөзді тауып,сол сөздермен сөйлем құрастыру.

а) Өнер, өнерпаз, әнші, өнерлі.

ә) Еңбекте, еңбекші, еңбекқор, орман.

б) Білім, оқушы, білімді, білгіш. 


4-топ: Венн диаграммасы.  

5e4974e096fc5.png

Мысал келтіру.


80-жаттығу. Сөздерді жұрнақ жалғау арқылы өзгертіп жаз. 

Ішіне – сыртына. Ішіне жұрнақты сөздерді, сыртына жалғаулы сөздерді жазу.

Іс, орын, талап, көл, қобыз.

Керекті жұрнақтар: -шік, -шы, -кер, -дық, -ты.

Дескриптор:

              1.    Топтық жұмысты орындайды.

              2.    Жұрнақ пен жалғауды ажыратып жазады. 

Постер қорғау.

Сабақтың соңы

Тест. Әр топқа: 

   -    Жалғауы бар сөзді көрсет.

   -    Жұрнағы бар сөзді көрсет.

    -    Сөз бен сөзді байланыстыратын қосымшаны көрсет.

   -    Түбірдің мағынасын өзгертетін қосымшаны көрсет.


Дескриптор: Жұрнақты және жалғаулы сөздерді, түбір мен қосымшаны ажыратады.

Кері байланыс

 - Мен бүгін не білдім/ үйрендім? 

- Сабақта мен өзімді қалай сезіндім?       

- Мен үшін не ең қызық болды?       

- Мен кешегі күнмен салыстырғанда өстім бе?

Бағалау .Рефлексия-лық шеңбер

5e497614a9201.png5e49761b472d4.png5e49761f763e9.png


Жақсы жауап бергендерге – Қызыл гүл. Орташа – Сары гүл Төмен – Жасыл гүл.

Бағалау парақшасы 

Үйге тапсырма

33 бет, 79-жаттығу, ереже.

Файлдар:

Файлды ару Жұрнақ пен жалғау

Пікірлер(0)