Пайдалы өсімдіктер

Ахметова Айгуль Кайратовна
Ахметова Айгуль Кайратовна
Костанайская
Лисаковск
Школа гимназия
Қазақ тілі (Т1)
Сынып:
4-сынып
Бөлім:
Қоршаған ортаны қорғау
Тақырып:

Пайдалы өсімдіктер

16.03.2020
75
PDF жүктеу WORD жүктеу
Оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтемеу): <p>4.3.2.1 бейтаныс сөздер кездесетін шағын мәтіндегі негізгі ойды түсіну;</p><p>4.4.5.2 сөздерге қосымша жалғау кезінде үндестік заңын сақтау.</p>
Сабақтың мақсаты: <p>Барлығы: өсімдіктер туралы мәліметтермен, реттік сан есімнің жұрнақтарымен танысады. </p><p> Көбі: берілген ақпараттарды өз тіліммен жеткізезуге, ауызша және жазбаша реттік сан есімнің жұрнактарын қолдануға тырысады. </p><p> Кейбірі: берілген ақпараты толық жеткізеді, реттік сан есімнің жұрнақтарын орынды қолданады&nbsp;&nbsp;</p>
Тілдік мақсаттар: <p>Пәнге тән лексика мен терминология: сексеуіл, қоға, жусан, алабота.</p><p>Әңгімелеу мен жазу үшін пайдалы сөздер мен сөз тіркестер.</p>
Күтілетін нәтиже: <p>Барлығы: өсімдіктер туралы мәліметтермен, реттік сан есімнің жұрнақтарымен танысады. </p><p> Көбі: берілген ақпараттарды өз тіліммен жеткізезуге, ауызша және жазбаша реттік сан есімнің жұрнактарын қолдануға тырысады. </p><p> Кейбірі: берілген ақпараты толық жеткізеді, реттік сан есімнің жұрнақтарын орынды қолданады&nbsp; тттт</p>
Бағалау критерийлері: Жаңа сөздердің, мәтіннің мағынасын түсінеді, сөйлемдерді ауызша айта алады; сан есімнің мағыналық түрлерін ажырата алады.
Құндылықтарды дарыту: өсімдіктердің пайдасын танып қолдану білу
АКТ-ны қолдану дағдылары: презентация
Пәнаралық байланыс: дүниетану
Бастапқы білім: Емен ағашы

Сабақ барысы

Сабақ кезеңдері Жоспарланған іс-әрекет Ресурстар

Сабақтың басы

(7 минут)

<p>1. Сәлемдесу. - Сәлеметсіңдер ме, балалар! </p><p> Оқушылар сәлемдеседі: Армысын, алтын күн! </p><p>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; Армысын, алтын аспан! </p><p>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; Армысыңдар, достарым! </p><p>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; Сендерді көрсем қуанам! </p><p> 2. Үй жұмысын тексеру а) қайталау; ә) өз бетінше орындау; б) Өзара тексеру, критерий мен дескриптор ақылы бағалау.</p><p>&nbsp;</p><p><br></p><p> &nbsp;</p> слайд-1,2,3 -үй жұмысының карточкасы

Сабақтың ортасы

(30 минут)

<p><b>1. Жаңа ақпаратты тыңдау. </b></p><p> - Балалар, бүгін сендердің сыныптастарын сендерге өсімдіктер туралы мәлімет жасап келді. Мұқият тыңдайық. Оқушылар өз суреттерімен шығады. </p><p>1-оқушы. Түймедақ — өте пайдалы өсімдік. Себебі оның гүлінде адам ағзасына оң әсерін беретін эфир майы бар.&nbsp;</p><p> 2-оқушы. Қалақай тағам ретінде және медицинада пайдаланылады. </p><p> 3-оқушы. Шырша қылқан жапырықты ағаштарға жатады. Иісі керемет, түрлі микробтар мен вирустарды жоятын қасиеті бар.&nbsp;&nbsp;</p><p>4-оқушы. Пияз суды жақсы тазалайды. Ыдыстағы суға оның бір түйірін салып жіберсе, судың жаман дәмін алады. </p><p><b> 2. Тақырыпты ашу </b></p><p>- Балалар, қалай ойлайсыңдар өсімдіктер адамға көмектесе ме? </p><p> - Ия, көмектеседі. </p><p> - Қалай көмектеседі? </p><p> - Ағаштан от жағады, үй салады, жиһаз жасайды, шөптерден дәрі жасайды, гүлдерді сыйлайды. </p><p> - Жақсы, жарайсыңдар! </p><p> - Осындай өсімдіктер адамдарға пайда әкеледі.&nbsp;&nbsp;</p><p>- Балалар, қалай ойлайсыңдар сабақтың тақырыбы қандай болады? </p><p> - Сабақтың тақырыбы: Пайдалы өсімдіктер </p><p> - Дұрыс, рақмет!</p><p> - Сабақтың мақсаттарымен танысайық (слайдтардан бір-бірден оқиды).</p><p>&nbsp; 3. Жаңа сөздермен жұмыс </p><p> а) Оқу, қайталау </p><p> ә) Сөз тіркесін, сөйлем құрастыру </p><p> 4. Реттік сан есіммен таныстыру </p><p> - Балалар, біз қандай сан есімнің мағыналық түрлерін білеміз?</p><p> - Жинақтық сан есім, болжалдық сан есім. </p><p>- Бүгін сабақта реттік сан есіммен танысамыз. Реттік сан есім –ншы, -нші, -ыншы, -інші жұрнақтар арқылы жасалады. Мысалы: алты-алты+ншы, елу жеті+нші, он бес – бес+інші, тоғыз – тоғыз+ыншы.&nbsp; &nbsp;(оқушылар мысалдарын келтіреді)</p><p>Топтық жұмыс </p><p> І. «Пазл» ойыны Критерий: өсімдіктердің суреттерін ажырату. Дескриптор: берілген уақытта әр топ 3 суретті жинайды, суретте бейнеленгенін айтады. </p><p> 1-топ «Түймедақ» Сексеуіл, қоға, түймедақ. </p><p> 2-топ «Қалақай» Жусан, алабота, қалақай. </p><p> ІІ. «Тілші мен хатшы» ойыны. </p><p> Критерий: 3 минуттың ішінде екі өсімдік туралы тілші хатшыға мәліметті жеткізеді, хатшы жазып оқиды. </p><p> Дескриптор: сөйлемдерді толық жазады. </p><p> 1-топ «Түймедақ» Сексеуіл мен қоға</p><p> 2-топ «Қалақай» Жусан мен алабота </p><p> Өзара тексеру:&nbsp; &nbsp;Топтар бір-бірін тексеріп, дұрыс жауапқа жасыл стикер жабыстырады, ал қатемен жазылған сары, тіпті дұрыс емес болса қызыл стикер жапстырады. </p><p> Жауап: 1-топ «Түймедақ» </p><p> Сексеуіл – құмды шөлдің қорғаны. Бұтақтары түйе мен қойға – азық. Отқа да пайдаланады. Қоға тұрмыста көп қолданады. Одан арқан, жіп тоқиды. Мықты қоржын жасайды. </p><p> 2-топ «Қалақай» </p><p> Жусанмен адамды емдейді. Іш ауыруын жеңілтеді. Оның иісі ауаны тазартады. Алабота өзен жағасында өседі.Оны күзде жинап алады. Сабын да жасайды. </p><p>ІІІ. Тыңдалым. </p><p> Критерий: Мәтінді 2 рет мұқият тыңдап тасырмаларды орындайды. </p><p> Дескриптор: </p><p> 1) 2 сұраққа жаупты белгілейді; </p><p> 2) мәтіндегі өсімдіктердің атауын ретімен жабыстырады, өсімдік пен оның пайдасын жабыстырып, анықтайды.</p><p> 1. Мәтін кім туралы? </p><p> А. Патша Ә. Қария Б. Уәзір </p><p> 2. Мәтінде қандай өсімдіктер туралы айтылған? </p><p> А. зиян Ә. пайдалы Б. Ешқандай </p><p> 3. Сәйкестеңдір.</p><table class="table table-bordered"><tbody><tr><td>Бірінші&nbsp;</td><td>Жусан</td><td>Одан сабын дәрі жасаймын.</td></tr><tr><td>Екінші&nbsp;</td><td>Сексеуіл</td><td>Мен бұл өсімдіктен арқан, жіп есемін, ыдыс тоқимын.</td></tr><tr><td>Үшінші&nbsp;</td><td>Алабота&nbsp;</td><td>Оны жақсам, пеш ыстық болып тұрады.</td></tr><tr><td>Төртінші&nbsp;</td><td>Қоға</td><td>&nbsp;Ішің ауырса, қайнат та суын іш.&nbsp;&nbsp;</td></tr></tbody></table><p>ІV. Семантикалық карта<br></p><p> Критерий: сан есімнің түрлерін анықтау. </p><p> Дескриптор: сан есімдердің мағыналық түлерін жұрнақтар арқылы ажыратып белгілейді. </p><table class="table table-bordered"><tbody><tr><td>Сан есім</td><td>жинақтық</td><td>болжалдық</td><td>реттік</td></tr><tr><td>бесеу</td><td><br></td><td><br></td><td><br></td></tr><tr><td>тоғызыншы</td><td><br></td><td><br></td><td><br></td></tr><tr><td>елуге жуық</td><td><br></td><td><br></td><td><br></td></tr><tr><td>он үштей</td><td><br></td><td><br></td><td><br></td></tr><tr><td>&nbsp;жиырма жетінші&nbsp;</td><td><br></td><td><br></td><td><br></td></tr><tr><td>алтау&nbsp;</td><td><br></td><td><br></td><td><br></td></tr></tbody></table><p>&nbsp; &nbsp;</p> <p>Слайд-4 Слайд -5 Слайд-6 Слайд-7 Слайд-8 Слайд -9 Слайд-10&nbsp; Слайд -11 Пазл қиықтары 6 дана (түймедақ, сексеуіл, қоға, жусан, алабота, қалақай) Слайд – 12 Стикерлер (қызыл, сары, жасыл) Слайд-13&nbsp; &nbsp; &nbsp;&nbsp;</p><p><br></p>

Сабақтың соңы

(2 минут)

<p>- Балалар, сабақтың тақырыбы қандай болды? </p><p> - Сабақтың тақырыбы: Пайдалы өсімдіктер. </p><p> - Сабақта қандай жаңа ақпарат алдыңдар? Не үйрендіңдер? </p><p> - Сексеуіл, алабота, түймедақ, қалақай, қоға, жусан туралы ақпарат алдық. Реттік сан&nbsp;</p><p> - Сабақ ұнады ма?</p><p> - Иә, ұнады.</p><p>Үй жұмысы сөздерді ауызша, жазбаша жаттау, ережені жаттау. Мәтінді оқу, 3 сұрақ құрастырып жаттау.&nbsp;</p>

Рефлексия

(1 минут)

<p>- Балалар, мынау не? </p><p> - Кемпірқосақ астына тамшыларды ілейік. Сабақта бәрін түсіндім күлімсірген тамшы, түсінгенім жартылай – түрі ойланып тұған тамшы, ештеңі түсінбедім - мұңайып тұрған тамшы. </p><p><br></p>

Файлдар:

Файлды ару қазақ тілі 4 сынып Пайдалы өсімдіктер

Пікірлер(0)