Тәуке хан тұсындағы қазақтардың қоғамдық құқықтық жүйесі
Қазақстан тарихы
Сынып:
6-сынып
Бөлім:
Біртұтас қазақ мемлекетінің құрылуы
Тақырып:
Тәуке хан тұсындағы қазақтардың қоғамдық құқықтық жүйесі
04.09.2020
0
8
Оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтемеу): | 6.3.2.6 – Қазақ хандарының сыртқы саясатын талдау |
Сабақтың мақсаты: | <p> Барлық оқушылар: ханның «Жеті Жарғы» заңдар жинағын анықтайды, көрсетеді.</p><p> Оқушылардың басым бөлігі: Сыртқы мемелекеттермен байланысын салыстырады.</p><p> Кейбір оқушылар: Тәуке ханның Қазақстан тарихындағы роліне баға береді. </p> |
Тілдік мақсаттар: | Хан,Би,Заң,Сот,Билер кеңесі,Жаза,Құн,Мәміле, Ұлы Дала, Жеті Жарғы, Құрылтай. |
Күтілетін нәтиже: | <p>Тәуке ханның Қазақстан тарихындағы рөлін анықтайды.</p><p>Қазақтың ұлы билері Төле би, Қазыбек би Әйтеке би Тәуке ханның "Жеті жарғы" заңдар жинағын жасауға қатысқан рөлін көрсетеді. Қазақ хандығының халықаралық аренадағы орнын анықтайды</p> |
Бағалау критерийлері: | - Қазақ хандығының ХVII ғасырдағы заңдар жинағын талдап, сыртқы саяттағы байланысын талқылайды, салыстырады. - Халық Тәуке ханды «Әз Тәуке», ол билік еткен кезеңді неліктен «Алтын ғасыры» деп атады? баға береді. |
Құндылықтарды дарыту: | «Мәңгілік Ел» жалпы идеясының құндылықтары құндылық: Тарихтың мәдениет пен тілдің біртұтастығы |
АКТ-ны қолдану дағдылары: | Интербелсенді тақта |
Пәнаралық байланыс: | құқық, география, |
Бастапқы білім: | "Кім жылдам әдісі арқылы алдыңғы білімнен қосымша сұрақтар беру |
Сабақ барысы
Сабақ кезеңдері | Жоспарланған іс-әрекет | Ресурстар |
---|---|---|
Сабақтың басы (10) |
<p>Сәлемдесу, оқушыларды түгендеу, топқа бөлу</p><p> 1.Оқушыларды фигуралар таңдайды, таңдаған фигураларына байланысты топқа бөлініп, кез-келген ұяшықты таңдап жасырылған сұраққа жауап береді. </p><p> 2.«Кім жылдам» әдісі: 1-топ Жылдар 2-топ Тұлғалар 3-топ Ұғымдар 4-топ</p><p> Оқиғалар бойынша әр топ тақтадан ұяшық таңдайды, таңдалған ұяшықтағы сұрақты оқып сұраққа жауап береді. Дұрыс болмаған жауапқа қарсылас топ жауап береді. Әрбір дұрыс жауап таңдаған ұяшықтағы балға байланысты болады. </p><p> 1.Тәуке хан билеген кезең? (1680-715/18ж.ж) </p><p> 2.Абылай ханның билік басына келуіне ықпал еткен ? Төле би </p><p> 3.Құрылтай дегеніміз не? барлық қазақ жүздерінің бас қосуы </p><p> 4.1710 жылы Қазақ жүздері бас қосқан жер?Қарақұм </p><p> 5.Батыр қонтайшы қазақ жеріне басып кірген жыл?1643ж 6. Қазақ сарбаздарына көмекке келген батыр? Жалаңтөс </p><p> 7.« Жеті жарғы» сөзіне анықтама бер? Заңдар жинағы </p><p> 8.1718ж жоңғарлармен өткен шайқас? Аягөз өзені бойында </p><p> 9.Жоңғар хандығы құрылған жыл? 1635 жылы</p><p> 10.Орта жүзден шыққан әйгілі би? Қазыбек би</p><p> 11. Би, Жаза, Құн дегеніміз не? </p><p> 12.1993ж Қазақстанда 350 жылдығы аталып өткен шайқас? Орбұлақ шайқасы </p><p> </p> | Интербелсенді тақта |
Сабақтың ортасы (17 мин) |
<p>2. Фишбоун әдіс (балық қаңқасы): Әр топқа мәтіндер беріледі, постер арқылы өз жұмыстарын қорғайды. Мәтінмен жұмыс, әр топқа плакат, маркер беріледі. Мәтін жұмысының тақырыптары </p><p> 1топ-Тәуке ханның Жеті жарғы заңдар жинағын түсіндіреді,көрсеті </p><p> 2 топ-Қазақ – жоңғар қатынасының өзекті мәселелерге тоқталады </p><p> 3 топ – Қасым хан, Есім хан және Тәуке ханның саясатымен салыстырып түсіндіреді 4 топ – Қазақ хандығын қоғамдық-құқықтық жүйесінде билердің ролін анықтайды </p> | <p>Оқулық 190 бет, Карта Таратпа мәтіндер </p><p><br></p> |
Сабақтың соңы (11 мин) |
<p> 3. 6 "W әдісі" Неліктен А. Левшин Тәуке ханды Дала Ликургі деп атады ? мәтінді оқып Тәуке ханның тарихтағы алатын орнына тұжырым жасайды</p><table class="table table-bordered"><tbody><tr><td> Кім? </td><td><br></td><td>Не болды?</td></tr><tr><td>Қашан?</td><td><br></td><td>Не себепті?</td></tr><tr><td>Қайда ?</td><td><br></td><td>Қалай ойлайды? </td></tr></tbody></table><p><br></p> | Шетел саяхатшыларының пікірі. Оқулық 191 бет |
Рефлексия |
<p><span style="background-color: rgb(255, 255, 255);">Дискрипторлар</span></p><p>Білім алушылар </p><p>-Тәуке хан "Жеті жарғы" заңын қандай мақсатпен жасағанын түсіндіреді </p><p>-Қазақ хандығының Қасым хан, Есім хан және Тәуке хандардың саясатын салыстырып олардың ұқсастарымен айырмашылықтарын анықтайды.</p><p>-Қазақ -жоңғар қатынасында ұзақ жылғы күрестің себебін талқылайды </p><p><span style="background-color: rgb(255, 255, 255);">4. Оқушылардың рефлексиясы: </span></p><table class="table table-bordered"><tbody><tr><td>Білемін</td><td>Білдім</td><td>Білгім келеді?</td></tr><tr><td><br></td><td><br></td><td><br></td></tr></tbody></table><p><span style="background-color: rgb(255, 255, 255);">5. Үйге тапсырма ? </span></p><p><span style="background-color: rgb(255, 255, 255);"> §48-49 оқу. Эссе жазу Тәуке хан билік еткен жылдары неге «Қой үстінде бозторғай жұмыртқалаған заман»деп атады. </span></p><p><span style="background-color: rgb(255, 255, 0);"><br></span></p> |
Файлдар:
Файлды ару
Қазақстан тарихы Тәуке хан тұсындағы Қазақ хандығы
Пікірлер(0)