Айтыс - қазақтың төл өнері

Қазақ тілі мен әдебиеті
Сынып:
8-сынып
Бөлім:
Қазақстанның айтыс өнері мен сөз мәдениеті
Тақырып:

Айтыс - қазақтың төл өнері

10.11.2022
0
PDF жүктеу WORD жүктеу
Оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтемеу): <p>8.1.2.1 Тыңдалған мәтіннің негізгі мазмұнын түсіну, детальды ақпаратты анықтау;</p><p>8.2.1.1 Тұрақты тіркестер мен көркемдегіш құралдарды қолданып, ауызша мәтіндер құрау;</p><p>8.5.2.1 Жазба жұмыстарында кезектес салалас құрмалас сөйлемдерді құрастыру;</p><p><br></p>
Сабақтың мақсаты: <p>Мәтіннің негізгі мазмұнын түсінеді және берілген мәтін бойынша Венн диаграммасын, ассоциограмма толтырады;</p><p>Жалғаулық шылаулар арқылы кезектес салалас құрмалас сөйлем құрайды;</p>
Тілдік мақсаттар: <p>Пән лексикасы мен терминология:Айтыс өнеріне қатысты сөздер / ұйқас,&nbsp; қарсылас, көркемсөз, суырыпсалма, шешен/</p><p>Диалог пен жазылым үшін қажетті сөздер&nbsp; мен сөз тіркестері: деген ойдамын, менің білуімше, кейде, түйін жасадым;</p>
Күтілетін нәтиже: Қазақстанның айтыс өнері мен сөз мәдениеті туралы мағлұматтар алады. Қазақ тілі мен әдебиеті пәніне деген қызығушылығын арттыру;
Бағалау критерийлері: <p>Негізгі ақпаратты анықтайды, ұқсастықтары мен ерекшеліктерін ажыратады;</p><p>Жаңа сөздік қорды айтылым дағдысында орынды қолданады;</p><p>Кезектес салалас құрмалас сөйлемді жалғаулық шылаулар арқылы құрайды;</p>
Құндылықтарды дарыту: Отанын сүюге, қорғауға тәрбиелеу. Қазақ халқының салт-дәстүрін, өнерін білуге, құрметтеуге баулу.&nbsp;
АКТ-ны қолдану дағдылары: Презентация, Power Point
Пәнаралық байланыс: Қазақстан тарихы
Бастапқы білім: Ахмет Байтұрсынов - ұлт ұстазы

Сабақ барысы

Сабақ кезеңдері Жоспарланған іс-әрекет Ресурстар

Сабақтың басы

(1-12 мин)

<p>Ұйымдастыру кезеңі: (Ұ) “Шаттық шеңбері”&nbsp; әдісі&nbsp; Сыныптастарының жақсы қасиеттерін атайды, шеңбер құрайды&nbsp; .</p><p>Сынып ұраны:Бір-бірімізге серікпіз,&nbsp; Бірлікке мәңгі берікпіз! </p><p>Топтарға бірігеді:Қоржындағы асықтарды таңдау арқылы екі топқа бірігеді. Тапқырлар қызыл түс.&nbsp; Айтыскерлер қара түс.&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;</p><p> Бағалау парағы беріледі&nbsp; : Екі топ бірін-бірі бағалайды." Бесжұлдыз, төртбұрыш, шеңбер" әдісі</p><p><br></p><p>Алдыңғы сабақ бойынша қайталау. үй тапсырмасын тексеру;</p><p>"Миға шабуыл"әдісі арқылы өткен тақырып пен жаңа тақырыпты байланыстыру мақсатында ой қозғау сұрақтары: Тақтада слайд</p><p>Оқушылар сұрақтарға жауап беріп, өзара талқылайды</p><p>осы тапсырманы орындау барысында айтылым дағдысы жетілдіріледі</p><p><br></p><p><b>Жаңа сабақ</b>: Слайдта ребус беріледі</p><p>Оқушылар ребусты шешеді, жаңа сабақ тақырыбын айтады.</p><p>Оқушыларды сабақ мақсатымен таныстыру,бағалау критерийі тақтада көрсетілді.</p><p><b>Сөздік жұмысы</b>. Мұғалім оқушыларға бағыт-бағдар береді.</p><p>Оқушылар жаңа сөздерді оқиды, аударады, сөз тіркестерін жасайды.</p> Қоржын мен асықтар

Сабақтың ортасы

(12-35 минут)

<p>Мұғалім жаңа сабақты түсіндіреді. Бейнероликте айтыс үлгісін тыңдайды.</p><p><b>2-тапсырма</b> Айтыскерлер тобына: М.Әуезовтің "айтыс "туралы айтқаны,</p><p>&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp;Тапқырлар тобына:&nbsp; А.Байтұрсынұлының айтыс туралы айтқан мәтіні таратылады</p><p>Айтыскерлер тобы берілген мәтін&nbsp; бойынша Венн диаграммасын толтырады, қорғайды.</p><p>Тапқырлар тобы Айтыс сөзіне ассоциаграмма жасайды, қорғайды.</p><p>Тілдік бағдар Кезектес салалас құрмалас сөйлем / слайд көрсетіледі/ мұғалім түсіндіреді;</p><p>Балалар кезектес салалас сөйлемдерге мысалдар құрайды, айтады.</p><p><b>СЕРГІТУ сәті:</b> "Ұйқасын тап" ойыны .Мұғалім сөйлемнің бірінші қатарын оқиды, оқушы жалғастыру керек</p><p>Менің атым -Қожа, Оқушы осы қатарға ұйқас құрастырады.</p><p> Мысалы,&nbsp; Менің атым -Қожа, қап-қара ғой кожа.</p><p>Болдым неге қабақ? ......&nbsp; оқушылар жалғасын құрастырады</p><p>Қарамағын инстаграмм ..........</p><p><br></p><p><b>4-тапсырма</b> Кезектес салалас құрмалас сөйлемдерді теріп жазады.Жалғаулық шылауларды атайды.</p><p><b>Есте сақтау диктанты. </b>Тапсырма орындамас бұрын оқушылар есте сақтау қабілетін арттыратын қолмен орындалатын жаттығулар орындайды."Қоян мен тотықұс" әдісі</p><p>Тақтаға жеті сөз тіркесі слайдта көрсетіледі, мұғалім дауыстап үш рет оқиды, слайд жабылады, оқушылар осы жеті сөз тіркесін жазып шығу керек.</p><p><br></p><p>"Айтыс " сөзіне синквейн құрастырады,дәптерлеріне жазады.Бес жолдан тұратын өлең</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p> оқулық, слайд

Сабақтың соңы

(35-42минут)

Сабақты қорытындылау 5-тапсырма "ДЖИГСО" әдісі Мәтін бойынша екі топ бір-біріне сұрақ қояды, қарсылас топ жауап береді

Рефлексия

(42-45 мин)

<p>&nbsp;Екі топ бағалау парақтарының қорытындысымен таныстырады.</p><p><b>Кері байланыс</b> "Сезім ағашы" әдісі Оқушылар сабақтан алған әсерлерін жазып, сезім ағашына жапсырады</p><p><br></p><p>Үйге тапсырма 6-тапсырма</p>

Файлдар:

Файлды ару Айтыс - қазақтың төл өнері

Пікірлер(0)