Терінің құрылысы мен қызметі, оның маңызы

Нуржекеева Асем Даулетовна
Алматы қаласы, «М.Төлебаев атындағы ЖББОМ» КММ
133
Жаңашыл мұғалім-2019
Биология
Тақырыбы:
Терінің құрылысы мен қызметі, оның маңызы

Сабаққа негізделген оқу мақсаты (мақсаттары)

Терінің құрылысымен таныса отырып, оның қызметтерін талдау, ажырату;

Сабақтың мақсаты

Терінің құрлысы мен қызметін, маңызымен танысу мақсатында BilimLand, Itest, Twig ресурстарын пайдалан отырып сабақты меңгеру. Жұптық мен топтық жұмыстарды тиімді пайдалану.

Күтілетін нәтиже

Барлық оқушылар: Мәтіннің мазмұнын толық түсінеді, адамның терісінің басқа омыртқалыларға қарағанда ерекше екенін біледі.

Оқушылардың басым бөлігі: Терінің құрылысын талдайды, қабаттарын айқындайды, қабаттарды салыстырады, терінің қызметтерін рейтингілейді, терінің маңызын талдайды.

Кейбір оқушылар: Тері қызметтерінің ағза үшін маңызына баға береді.

Тілдік мақсат

Оқушылар:  Мәтіндегі жаңа термин сөздермен танысады, түсінеді, мағынасын ажырата алады.

Негізгі сөздер мен тіркестер:  Тері, эпидермис, дерма, май клетчаткасы;

Пәнаралық байланыс

Ағылшын, физика, қазақ тілі, информатика

Ресурстар

bilimland.kz, imektep.kz

Сабақ барысы

Жоспарланған уақыт 

Жоспарланған жаттығулар

Ресурстар

Басталуы

3-4 минут

CLIL әдісі Тақтаға мәтін беріледі. Мәтінді оқып болған соң оқушыларға төмендегідей құрылым бойынша жазба жұмысын жазу тапсырылады
The skin protects the organs located deeper inside the organism from mechanical injuries. It also protects the organism from losing water and from pathogenic microorganisms. Thanks to millions of nerve endings it reacts to warmth, cold, touch, pressure and pain. It is involved in gas exchange and excretion and it also plays an important role in sustaining a constant body temperature. The skin is a large organ. In humans its area is 1.5–2 square meters, and it is 0.5–5 mm thick.

«Сinquain»

Сұрақтары

(ағылшын тілінде айталады )

Жауаптары

(Қазақша, ағылшын тілінде)

1

What? (не?)  

2

What does it look like?(Қандай?)  

3

What does it do?(Не істеді?)

 

4

Еxpressive word (Мағыналы сөйлем)  

5

Synonyms (Синоним)

 

Терминологиялық сөздік:
Skin – тері
Injuries- жарақаттар
gas exchange and excretion – газ алмасу және бөліп шығару
sustaining – тұрақты
thick - қалыңдығы

https://bilimland.kz/kk/courses/biologiya-kk/adam-biologiyalyq-tur-retinde/teri-zhane-zhylu-retteushilik/lesson/terining-qurylymy-men-qyzmeti

Ортасы 

 

 

 

 

 

 

 


4- 5 минут

 

 

 

 

 

 

 

 


5- 7 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


8-10 минут
 

«Ойқозғау» стратегиясы.
«Дермо - оптикалық» кабинет. Оқушыларға күйнің ауысы туралы ақпарат беріледі.

Көрсетілім соңынан әр топқа ыдысқа салынған кішкентай мұздар қойылады.
Алдыларында  тұрған мұзды қолға алып, 2-3 секунд алақанда ұстаңдар. Не сездіңдер? Оқушылар өз ойларын білдіреді. 

Терінің құрылысы туралы «Терінің құрылысы мен қызметі»  бейнефильмі көрсетіледі (2 мин)

Электронды микроскоп арқылы терінің құрылысы көрсетіледі (1 мин)

«Кесте толтыру» Терінің құрылысы мен қызметі

Тері қабаттары

Құрылыс ерекшелігі

Атқаратын қызметтері

 

 

 

Дескрипторлар: 
– терінің құрылысының ерекшеліктері мен атқаратын қызметтерінің арасындағы байланысты болжайды; 
– терінің ағазадағы қызметтеріне баға береді; 
– кестені нақты, дәлелді толтырады

https://bilimland.kz/kk/courses/physics-kk/molekulalyq-fizika/gaz-zhane-sujyq-qatty-denelerding-qasietteri/lesson/balqu-zhane-qatayu

Ыдысқа салынған мұз


https://bilimland.kz/kk/courses/biologiya-kk/adam-biologiyalyq-tur-retinde/teri-zhane-zhylu-retteushilik/lesson/terining-qurylymy-men-qyzmeti

 
Электронды микроскоп


 

 

 

 

 

3 минут

 

 

 

 

 

 


4 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

5 минут
 

Сергіту сәті және де сын есім дегеніміз не? Сын есім қандай сұрақтарға жауап береді?

Тапсырма 
Екі топқа қара қорап беріледі,ішіндегі затты оқушылар сипап-сезу арқылы сипаттайды (2 мин)
1.Мөлшері
2.Пішіні
3.Салмағы
4. Қасиеті
5. Заттың атын атайды 

Келесі кезеңде зерттеу жұмысы: топқа GLX құралы беріледі. Оқушылар аталған құралмен дененің (алақанның, шынтақтың, мойынның) тері температурасын өлшеп, бақылайды.

https://imektep.kz/kz/syn-esim

 

 

GLX құралы

Аяқталуы 

3 минут 
 

Әр оқушы жаттығуды және тест тапсырмасын орындайды.

https://bilimland.kz/kk/courses/biologiya-kk/adam-biologiyalyq-tur-retinde/teri-zhane-zhylu-retteushilik/lesson/terining-qurylymy-men-qyzmeti

Бағалау

2 минут
 

Критерийлер

Дескрипторлар

Ұпай

Ұпай

А

 

Терінің құрылысын білемін

3 ұпай

 

Терінің атқаратын қызметін білемін

3 ұпай

 

В

Термореттелу дегенді түсіндім

3 ұпай

 

 

Сипап сезу қызметтерін білдім

3 ұпай

 

С

Зерттеу жұмысы кезінде құралдарды дұрыс пайдалана алдым

3 ұпай

 

 

Зерттеу жұмысы кезінде өлшеулердегі нәтижелерді дұрыс ала алдым

3 ұпай

 

Барлық ұпай саны:

 

18-16 ұпай- «5»

15-13 ұпай «4»

12-9 ұпай «3»

 

Баға:

 

 

Бағалау парағы

Үй тапсырма

ЭССЕ «Неліктен тері қоршаған орта мен организм арасындағы шектеуші мүше деп атайды?»  

Рефлексия 
1 минут

Кері байланыс: 
«Блоб» ағашы. Тақтадағы «Блоб» ағашына өз есімдері жазылған стикерлерді желімдейді. Осылайша сабақта әр оқушы өзін білімі бойынша ағаштың қай жерінде тұрғанын көрсетеді.

 

 

Қате туралы хабарландыру