Жүрек-қантамырлар жүйесі

Садықанова Бикеш Жекенқызы
Қарағанды облысы, Балқаш қаласы, «Абай атындағы №2 лицей»
2014
Биология
Тақырыбы:
Жүрек-қантамырлар жүйесі

Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары

Жүрек-қантамырлар жүйесі бойынша негізгі ұғымдарды біледі.

Сабақ мақсаттары

Жүрек-қантамырлар жүйесі бойынша білімдерін тиянақтау мақсатында BilimLand, Itest, Twig, NIS-тен түрлі тапсырмалар орындату. Жұптық жұмыстар мен топтық жұмыстарды тиімді пайдалану.

Күтілетін нәтиже

  • Жүрек-қантамырлар жүйесінің құрылысы мен қызметін анықтай алады.
  • Жүрек-қантамырлар жүйесінің жұмысына сипаттама бере алады.
  • Жүрек-қантамырлар жүйесінің құрылысын, жұмысын, реттелуін біледі.

Жетістік критерийлері

Өзін-өзі бағалау. Кері байланыс. Өз бетімен ізденіске бейімделеді. Мәтін бойынша жұмыс жасауға дағдыланады. Тапсырманы өздігінен орындауға үйренеді. Сынып оқушыларымен қарым-қатынастары өрбиді. Қойылған мәселені жетік меңгеріп, одан әрі өрбітеді. Ақпараттық білімдері сараланады.

Сабақтың түрі

Жүрек-қантамырлар жүйесін Блум таксономиясы бойынша қорытындылау.

Тілдік мақсаттар

Терминдік сөздермен жұмыс

Қазақша

Орысша

Ағылшынша

қанайналым

қан

жүрек

үлпершек

жүрекше

қарынша

қос жақтаулы қақпақша

үш жақтаулы қақпақша

жүрек автоматиясы

оттегі

көмір қышқыл газ

зертханалық жұмыс

қауіпсіздік техникасы

кровообращение

кровь

cердце

перикард

предсердие

желудочек

двух створчатый клапан

трех створчатый клапан

автоматия сердца

кислород

углекислый газ

лабораторная работа

техника безопасности

circulation

blood

heart

pericardium

atrium

ventricle

bicuspid valve

tricuspid valve

automatic  heart

oxygen

carbon dioxide

laboratory work

safety engineering

Құндылықтарды дарыту

Адамгершілік қасиеттерін дамыту.

Пәнаралық байланыстар

Физика, химия, математика, медицина, зоология, география

АКТ қолдану дағдылары

Bilimland білімленд, Itest айтест, Twigтвингресурстарынан интерактивті тапсырмалар, GLX құрылғылары, ЭКГ өлшеу, электронды оқулық.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сабақтың барысы: 

Сабақтың кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет

Ресурстар

Сабақтың басы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Білу

Амандасу, сынып оқушыларын түгендеуден басталады.

Good moning. Қайырлы таң! Thank you sit down please. Рахмет, отыра қойыңдар. What date is it today? Бүгін нешесі? Who is absent? Кім жоқ? What have we studied at  last lesson? Өткен сабақта біз не өттік? Good luck. Сәттілік тілеймін!

Оқушылармен бірлесе отырып, сабақтың мақсаты айқындалады.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

тест

https://itest.kz/kz/lekciya_viii_tarau_

qanajnalym_musheleri_zhurekting_

qurylysy_zhumysy_rettelui

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

айтест

https://itest.kz/kz/lekciya_viii_tarau_

qantamyrlar_zhane_olardyng_turleri

 

 

 

 

 

 

 

 

 

айтест биольлш

https://itest.kz/kz/lekciya_

viii_tarau_ulken_zhane_kishi_

qanajnalym_shengberleri_

qannyng_qantamyrlarmen_qozhaluy

 

 

 

 

 

 

 

 

айтестт

https://itest.kz/kz/lekciya_viii_tarau_

zhurek_qantamyrlar_zhujesining_aurulary

Сынып оқушыларын 4 топқа бөлемін.

І топ: Жүрек.

ІІ топ: Қантамырлары.

ІІІ топ: Қанайналым.

IV топ: Гигиена.

 «Сұрақ менен, жауап сізден» стратегиясы бойынша ITest-тен лездік сұрақтар.

Экранда BilimLand-тен видео көрсетіледі:

  биология  

https://bilimland.kz/kk/courses/biologiya-kk/adam-biologiyalyq-tur-retinde/zhurek-qan-tamyry-zhujesi/lesson/zhurekting-qurylysy

Лездік сұрақтар

  1. Ағзада қанның үздіксіз қантамырлардың бойымен ағуын не дейміз?
  2. Қанайналым жүйесінің орталық мүшесі?
  3. Жүректің сыртын дәнекер ұлпадан тұратын жұқа... қаптап тұрады.
  4. Жүректің сыртқы қабаты.
  5. Жүректің жиырылу ырғағын үдетеді.
  6. Жүректің жалпақ бөлігін не деп атайды?
  7. Ересек адамның жүрегінің салмағы?
  8. Жүрек автоматиясы дегеніміз не?
  9. Қанның қан айналым шеңберімен ағатынын ашқан ғалым?
  10.  Жүректің ортаңғы қалың бұлшық етті қабаты?

Экранда BilimLand-тен видео көрсетіледі:

  биология2

https://bilimland.kz/kk/courses/biologiya-kk/adam-biologiyalyq-tur-retinde/zhurek-qan-tamyry-zhujesi/lesson/qan-tamyrlary

  1. Қанды жүректен мүшелер мен ұлпаларға тарататын қантамырлар тобы.
  2. Артериялардың сыртқы қабаты түзілген.
  3. Ең ірі артерия қантамыры.
  4. Мүшелер мен ұлпалардан көмірқышқыл газына қаныққан қанды жүрекке тасымалдайды.
  5. Қан қысымы артерия тамырларынан төмен және қан өте баяу қозғалатын тамыр.
  6. Вена тамырының сипаттамасын анықтаңыз.
  7. Ең жіңішке қантамырының сипаттамасы.
  8. Артерия қабырғасының ортаңғы қабаты түзіледі.
  9. Ішінде жарты ай тәрізді қақпақшалары болады.
  10.  Оң жақ қарыншадан басталатын өкпе артериясының ішінде болады?

Экранда BilimLand-тен видео көрсетіледі:

  биология 2

https://bilimland.kz/kk/courses/biologiya-kk/adam-biologiyalyq-tur-retinde/zhurek-qan-tamyry-zhujesi/lesson/qan-ajnalymy

  1. Жүректің сол жақ қарыншасынан басталып, жүректің оң жақ жүрекшесімен аяқталатын қанайналым шеңбері.
  2. Жүректің оң жақ қарыншасынан басталып, жүректің сол жақ жүрекшесімен аяқталатын қанайналым шеңбері.
  3. Жүрек жұмысының ерекшелігін анықтау үшін қолданылатын әдіс.
  4.  Жүрек бұлшық еттерінің жұмысын қисық сызық арқылы жазып алатын аспап.
  5. Электрокардиограф арқылы жүректің бұлшық еттерінің жұмысы жазылған қисық сызық.
  6. Қан қысымы төмендеген кезде болатын ауру.
  7. Қан қысымын өлшейтін құрал.
  8. Жүрек бұлшық еттері қанмен қамтамасыз етілмеген жағдайда не болады?
  9. Қанның қантамырлар бойымен қозғалуын реттейтін орталық.
  10.  Қан қысымы жоғарылаған кезде болатын ауру.

Экранда BilimLand-тен видео көрсетіледі:

    биология 3

https://bilimland.kz/kk/courses/biologiya-kk/adam-biologiyalyq-tur-retinde/zhurek-qan-tamyry-zhujesi/lesson/qan-ajnalym-zhujesining-aurulary

  1. Жүрек пен қантамырлар жүйесінің ауруларының пайда болу себептері.
  2. Қалқанша без гормонының не аз, не көп бөлінуі.
  3. Адамда қан қысымының көтерілу себебі.
  4. Адамда қан қысымы көтерілсе не төмендесе не болады?
  5. Қанда эритроциттердің азайып, гемоглобиннің кемуінен болатын ауру.
  6. Лейкоциттердің тез көбеюінен пайда болатын ауру.
  7. Алғашқы көмек көрсеткенде жарақатты немен өңдейді?
  8. Не үшін жгутті 2 сағаттан артық ұстауға болмайды?
  9. Темекідегі қандай зат қан қысымын көтеріп, қанның ұюын күшейтеді?
  10.  Қан кетудің қандай түрлері ажыратылады?

Сабақтың ортасы

Түсін

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Қолдану

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сергіту сәті

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Талдау

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Жинақтау

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бағалау

 

 

«Ойлан, жұптас, талқыла» стратегиясы бойынша топ оқушылары постер қорғайды. Постерде міндетті түрде сызба мен Венн диаграммасы болуы керек.

І топ тапсырмасы:

Сұрақ:

Балықтың жүрегі неше бөлімді, қанайналым жүйесі нешеу?

Қосмекенділердің жүрегі неше бөлімді, қан айналым жүйесі  нешеу?

ІІ топ тапсырмасы:

Сұрақ:

Жорғалаушылардың жүрегі неше бөлімді, қан айналым  жүйесі нешеу?

 Қолтырауынның жүрегі неше бөлімді, қан айналым жүйесі нешеу?

 ІІІ топ тапсырмасы:

Сұрақ:

Құстардың жүрегі неше бөлімді, қан айналым жүйесі нешеу?

Сүтқоректілердің жүрегі неше бөлімді, қанайналым жүйесі нешеу?

 IV топ тапсырмасы:

Активстудио: Жүректі талдайды, терминмен жұмыс.биология 5

 

А4 қағазы, маркер,  түрлі-түсті стикерлер

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://twig-bilim.kz/kz/film/factpack-heart

 

 

 

 

 

 

 

https://twig-bilim.kz/kz/film/heart

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://bilimland.kz/kk/courses/biologiya-kk/adam-biologiyalyq-tur-retinde/zhurek-qan-tamyry-zhujesi/lesson/zhurekting-qyzmeti

 

 

 

 

 

 

 

https://itest.kz/kz/exam_test?test_id=934651449

 

 

 

 

 

 

 

https://bilimland.kz/kk/courses/biologiya-kk/adam-biologiyalyq-tur-retinde/zhurek-qan-tamyry-zhujesi/lesson/qan-ajnalymy

 

 

 

 

 

https://bilimland.kz/kk/courses/biologiya-kk/adam-biologiyalyq-tur-retinde/zhurek-qan-tamyry-zhujesi/lesson/qan-ajnalym-zhujesining-aurulary

 

 

 

 

https://itest.kz/kz/exam_test?test_id=409512781

 

 

 

 

 

 

https://bilimland.kz/kk/courses/biologiya-kk/adam-biologiyalyq-tur-retinde/zhurek-qan-tamyry-zhujesi/lesson/zhurekting-qurylysy

 

 

 

 

 

https://bilimland.kz/kk/courses/biologiya-kk/adam-biologiyalyq-tur-retinde/zhurek-qan-tamyry-zhujesi/lesson/zhurek-qan-tamyr-zhujesining-aurulary-men-gigienasy

 

 

 

 

 

https://itest.kz/kz/exam_test?test_id=134641001

 

 

 

 

 

 

https://bilimland.kz/kk/courses/biologiya-kk/adam-biologiyalyq-tur-retinde/zhurek-qan-tamyry-zhujesi/lesson/zhurek-qan-tamyry-zhujesine-tusetin-zhuktemeler-aseri

 

 

 

 

 

https://bilimland.kz/kk/courses/biologiya-kk/adam-biologiyalyq-tur-retinde/zhurek-qan-tamyry-zhujesi/lesson/zhurek-qan-tamyr-zhujesining-aurulary-men-gigienasy

 

 

 

 

 

https://itest.kz/kz/exam_test?test_id=137611103

 

Жүрек жұмысына байланысты зертханалық жұмыстар:

  • Қан қысымын тонометр арқылы өлшеу
  • GLX құрылғылары көмегімен жүрек жұмысын электрондық жолмен жазу.
  • Қан кеткенде көрсетілетін алғашқы жәрдем.

«Сен білесің бе?»  Twig-Bilim.kz -қызықты деректер арқылы сергіту сәті.

  • Адам жүрегі ұрыққа 25 күн болғанда соға бастайды.
  • Адам денесіндегі қантамырларының тұтас ұзындығы 100 000 км. Жер шарын 2,5 рет орауға жетеді.

биология 6

Twig, BilimLand  тестік тапсырмалар

І топ тапсырмасы:

биология 6

биология 7

биолгия 7

ІІ топ тапсырмасы:

  биология журек       

жүрек

биология кесте

ІІІ топ тапсырмасы:

  жүрек ә

кесте ә

сол жақ жүрек

IV топ тапсырмасы:

журек кардио  

кардио

тест айтест

Алған білімді пысықтау, қорытындылау.

  жүрек құрылысы       

  құрылысы         

 

  биология түйін

Бағалау парағы бойынша оқушылардың білімі бағаланады.

Бағалау парағы

Күні:

Сыныбы:

Оқушының аты-жөні:

Білу

Түсіну

Қолдану

Талдау

Жинақтау

Бағалау

Баға

Лездік сұрақтар

1 ұпай

Постер қорғау

3 ұпай

Зерт.жұмыстар

5 ұпай

Тест тапсырмалары

7 ұпай

Қорытынды

9 ұпай

Жалпы ұпай

25 ұпай

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бағалау шкаласы:

«5» – 25-20 ұпай

«4» – 19–14 ұпай

«3» – 13–8 ұпай

  «2» – 7 ұпай, төмен

Сабақтың соңы

Conclusion. Қорытынды. Evaluation. Бағалау. Бағалау парағы арқылы жүзеге асады. For homework page 153-173. Good bye.

 

 

Саралау-оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті  жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?

Бағалау- оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы

Қабілеті жоғары оқушылар сыныптастарын оқыту арқылы дамиды.  Ал орташа оқитын оқушыларға өздерінің қабілетін көрсете алатындай жағдай жасау. Кейінгі сабақтарға деңгейлеріне қарай тапсырмалар әзірлеу.

Бағалау критерийлеріне сүйене отырып, өз-өзін бағалайды.

Бағалау парағы арқылы бағалау.

Мұғалімнің бағалауы.

Әр сабақ барысында мұқияттылық пен тиянақтылықты талап ету.

 

Қате туралы хабарландыру