Гидросфера туралы ұғым. Дүниежүзілік мұхит және оның бөліктері

Сағымбек Ермек Қасенұлы
ШҚО, Үржар ауданы, Мақаншы ауылы, Найманбай атындағы орта мектеп
17557
География
Тақырыбы:
Гидросфера туралы ұғым. Дүниежүзілік мұхит және оның бөліктері

 

Сабақ мақсаты

Барлық оқушылар: гидросфера, дүниежүзілік мұхит және оның бөліктері туралы негізгі ұғымдарды қалыптастырады.

Оқушылардың сыни тұрғыдан ойлау қабілеттері дамытылады.

Өзара ынтымақтастыққа, бірлікке үйренеді.

Оқушылардың басым бөлігі: қосымша мәліметтерді пайдалану, ізденіп оқу, өз ойларын айтуды үйренеді

Кейбір оқушылар: қосымша ақпарат көздерімен жұмыс жасай отырып негізгі түрткі идеяларды анықтайды, сарлап талдау жасайды.

Оқу нәтижелері

Оқыту үрдісінде оқушылардың әрқайсысына жеке тұлға ретінде қарап, өздеріне деген сеніміндері, оқушының білімге ынтасы артады. Топтық жұмысқа қалыптасады, өз ойларын еркін жеткізеді, мақсатқа жетуге топ болып ұмтылады, бірін-бірі бағалайды, шығармашылыққа ұмтылады, пәнге деген қызығушылықтары артады.

Жоспар

Ресурстар

Басталуы

Оқушыларға бүгінгі сабақтың өту барысы туралы қысқаша тоқталу. Бүгінгі бағалау жетондармен болатындығын ескертіп, әрбір дұрыс жауаптарға жетон берілетіндігін айтып, сабаққа белсенді қатысуларын ескерту.

Өткенді қайталау:

Таным таразысы.

Гидросфера туралы ұғым. Дүниежүзілік мұхит және оның бөліктері - 1

Бой сергіту:

1. Жердің ауа қабаты қалай аталады? (Атмосфера)

2. Атмосфераның төменгі қабаты қалай аталады?

3. Атмосфералық қысым дегеніміз не?

4. Атмосфералық қысымды өлшейтін құрал?

5. Барометрдің екі түрін атаңыз?

6. Ауаның құрамында қандай газдар бар?

7. Температураның тәуліктік амплитудасы дегеніміз не?

8. Ауаның салыстырмалы ылғалдылығын өлшейтін құрал?

9. Бұлттың қандай түрлері бар?

10. Желдің жылдамдығымен бағытын анықтайтын құрал?

11. Құрлық пен теніздің арасында тұрақты соғатын жел?

12. Ауа райының ұзақ жылдар бойы қайталанып отыратын жиынтығы?

13. Жер шарында неше жылу белдеуі бар?

14. Қандай ауа массалары бар?

 

Географиялық есептер:

Бір тәулік ішіндегі температура +5, -3, +6, +4. Тәуліктің орташа температурасын тап.

Шешуі:

5 + 6 + 4 – 3 = 12,

12 : 4 = 3.

Жауабы: тәуліктің орташа температурысы: +3 градусқа тең.

 

Таудың етегіндегі температура +22˚, ал тау шыңында -2˚ болса, таудың биіктігі қанша болады.

Шешуі:

+22˚ - (-2˚) = 24.

 

Әр 1000 метр биіктікке көтерілген сайын ауа температурасы 6˚ төмендейді.

24 : 6 = 4

Жауабы: Таудың биіктігі 4 км = 4000 метр.

 

Биіктігі 3000 метр болатын тау етегінде барометр 720 мм қысым шамасын көрсетті. Ал тау шыңында қандай қысым шамасына тура келеді.

Шешуі:

3000 м : 10 м = 300 м,

720 мм – 300 м = 420 мм.

Жауабы: Тау шыңында барометр 420 мм қысым шамасына тура келеді.

 

Алтын қоржын.

1. Атмосфера қабаттарын орналыстыру.

2. Ауа райы элементтерін тауып көрсет.

АКТ. Слайд презентация.

 

 

 

 

 

 

 

 

Физикалық география,

6 сынып,

78-113 бет.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АКТ. Слайд презентация.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АКТ. Слайд презентация.

Физикалық география,

6 сынып,

78-113 бет.

Ортасы

«Миға шабуыл» стратегиясы.

Әлемдегі су, өзен, көл, теңіз мұхитты көрсете отырып, сабақтың тақырыбын шығару, яғни Жердің ғарыштан түсірілген суретінде Жердің көрінісі қандай түспен бейнеленген? Ал мұхит, теңіздер ше? Оқушылардың ой-пікірлерін білу.

Ал олай болса, біз бүгін гидросфера, дүниежүзілік мұхит бөліктерінің ерекшеліктері туралы білетін боламыз.

Табиғаттағы су

Bilimland

https://bilimland.kz/kk/courses/geografiya-kk/gidrosfera/lesson/tabihattahy-sular.

 

Мағынаны тану. «Ой шарлау» стратегиясы.

Анықтама. Келтірілген дәйектерді қорытындылай отырып гидросфера анықтамасын жасау.

Гидросфера туралы ұғым. Дүниежүзілік мұхит және оның бөліктері - 3

Табиғаттағы су айналымы.

 

№ 2613. Табиғаттағы су айналымы.

Судың айналу үрдісі https://bilimland.kz/kk/courses/geografiya-kk/gidrosfera/lesson/tabihattahy-su-ajnalymy. Видеоролик көрсетілімін тамашалау.

Кіші су айналымы. Үлкен су айналымы. Айырмашылығына талдау жасау.

 

Дүниежүзілік мұхит және оның бөліктері.

Картамен жұмыс. Мазайка әдісін қолдану арқылы стикерге жазылған тірек сөздерді тиісті жерлерге орналастыру.

Мұхит

Теңіз

Арал

Бұғаз

Түбек

Шығанақ

Мұхиттар.

Мұхит суының температурасы мен тұздылығы.

 

Сандар сөйлейді.

25-50 метр

280 -300

-1,80

-20

+17,50

41 промилле

2-5 промилле

 

Ой толғаныс.

Гидросфера туралы ұғым. Дүниежүзілік мұхит және оның бөліктері - 5

Гидросфера құрамына кіреді.

Гидросфера туралы ұғым. Дүниежүзілік мұхит және оның бөліктері - 2

Ұғымның анықтамасын тап.

Мұхит

Теңіз

Арал

Бұғаз

Түбек

Шығанақ

Гидросфера туралы ұғым. Дүниежүзілік мұхит және оның бөліктері - 6

Ең, ең (оқушылардың ойлау қабілетін және шапшаңдылығын дамыту)

1) Ең үлкен мұхит – Тынық мұхиты.

2) Ең кіші мұхит – Солтүстік Мұзды мұхит.

3) Ең үлкен материк – Еуразия.

4) Ең кіші материк – Аустралия.

5) Тынық мұхитының ең терең жері – Мариан шұңғымасы.

6) Ең ыстық материк – Африка.

7) Ең салқын материк – Антарктида.

8) Ең жылы мұхит – Үнді мұхиты.

9) Ең үлкен арал – Гренландия.

10) Ені ең кең (950км) және терең (5248м) бұғаз – Дрейк бұғазы.

11) Ең ұзын бұғаз – Мозамбик.

АКТ. Слайд презентация.

Физикалық география.

6 сынып.

§39, 116 бет.

 

https://bilimland.kz/kk

https://bilimland.kz/kk/courses/geografiya-kk/gidrosfera/lesson/tabihattahy-sular

 

 

 

 

 

 

 

Атлас, кескін карта. 6 сынып.

 

 

 

 

 

https://bilimland.kz/kk

https://bilimland.kz/kk/courses/geografiya-kk/gidrosfera/lesson/tabihattahy-su-ajnalymy

 

 

АКТ. Слайд презентация.

Физикалық география.

6 сынып, §39, 118 бет.

 

 

 

 

 

 

АКТ. Слайд презентация.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

АКТ. Слайд презентация.

 

Аяқталуы

Бүгінгі сабақтан алған әсерлерің білдіру, сен қандай аралға саяхат жасар едің.

Гидросфера туралы ұғым. Дүниежүзілік мұхит және оның бөліктері - 3

 

Қосымша ақпарат

Саралау

Бағалау

Пән аралық байланыс.

Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері

Саралау, мағынаны тану арқылы нәтижелі жұмыстарға баулу. Қорытынды пайымдау ой пікірлерін тындай отырып толықтырулар мен ұсыныстар дайындауға үйрету.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оқушылардың жауабын тыңдай отырып екі жетістік бір ұсыныс айту, дайын жауаптары арқылы өзін-өзі бағалау.

Тарих, биология, физика, химия, астрономия.

 

Рефлексия:

 

Қате туралы хабарландыру