Ілияс Жансүгіровтің өмірі мен шығармашылығы

Әлжанова Дана Кабылкешкызы
Астана қаласы, №28 орта мектеп
4448
Қазақ әдебиеті
Тақырыбы:
Ілияс Жансүгіровтің өмірі мен шығармашылығы

 
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме) Т. 7.2. Тыңдалған мәтіннің негізгі мазмұнын түсіну, ақпараттың өзектілігін анықтау;
А. 7.6. Кесте, диаграмма, шартты белгілер, суреттер мен сызбаларда берілген ақпаратты сипаттау;
О. 7.5. Қосымша ақпарат көздерінен алынған мәліметтерді кесте, диаграмма, сызба, шартты белгілер түрінде ұсыну.
(Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-9-сыныптарына арналған «Қазақ тілі мен әдебиеті» пәнінен үлгілік оқу бағдарламасы (оқыту қазақ тілінде емес)).
Сабақтың мақсаттары Барлық оқушылар:
Ілияс Жансүгіровтің өмірі мен шығармашылығы жайында тыңдалған мәтіннің негізгі мазмұнын түсінеді.
Оқушылардың басым бөлігі:
Қосымша ақпарат көздерінен алынған мәліметтерді кесте, диаграмма, сызба, шартты белгілер түрінде ұсынады, ақпараттың өзектілігін анықтайды.
Кейбір оқушылар:
Берілген ақпаратты сипаттайды, мәтіннің негізгі мазмұнын баяндайды.
Жетістік критерийлері Мәтінді тыңдап түсінеді және оны қысқаша мазмұндай алады, сұраққа жауап бере алады, жаңа сөздер мен сөз тіркестерін естеріне сақтайды, оларды тиімді қолдана алады.
Тілдік мақсаттар Пәнге қатысты сөздік қор: ерте жетім қалу, ұласу, ісмер, шебер, ұста, аялау, әлпештеу, алуан сырлы, қайталанбас дарын иесі, керемет суретті, аманат, лепті туынды, көп қырлы, өнімді, шағын көлемді, көне, көне мұра.
АКТ қолдану дағдылары Интербелсенді тақта, ғаламтор, флеш карта, смартфондар.
Осыған дейін меңгерілген білім Б. Майлин «Айт күндері» әңгімесі.

 

Сабақ барысы

 
Сабақтың жоспарланған кезеңдері
(уақыты)
Сабақтағы жоспарланған іс-әрекеттер Дереккөздер
Сабақтың басы
1 минут
Ұйымдастыру: (МК)
- сәлемдесу;
- оқушыларға психологиялық ахуал туғызу:
«Әр елдің амандасу салты» (оқушылар әр елдің, мысалы, жапондықтар, итальяндықтар, африкандықтар, орыстар, қазақтардың амандасу салтын көрсетіп, соңында барлық қонақтармен қазақтың салты бойынша амандасады)
- сабаққа дайындығын тексеру.
Слайдтар.
Алдыңғы біліммен байланыстыру
6 минут
Жаңа тақырыпты бастамас бұрын, өткен сабақты естерімізге түсірейік.
(Ж, Ұ) Б. Майлин «Айт күндері» әңгімесін «3 ыстық орындық» әдісі арқылы сұрау. (Оқушылар орындықта отырған балаларға 2 сұрақтан қойып отырады. Мысалы: Б. Майлин кім? т.б.).
«Ыстық» орындық.

Слайдтар, фото суреттер, ақындар туралы жазылған қанатты сөздер.

Сабақтың ортасы


3 минут





1 минут



3 минут





2 минут
 

2 минут

1 минут

 

5 минут п.ж/у
3 минут п қ/у
 

2 минут

- Сабақтың мақсатын оқушылар «Үнсіздік кезеңі» (ТКО әдісі) арқылы өздері ашады. («Білімленд» сайтынан, қазақ әдебиеті)
- Балалар, қалай ойлайсыңдар, бүгінгі сабақтың мақсаты қандай? Біз бүгін кім туралы сөйлейміз? т.б.
 

Сабақтың эпиграфы:
Жасынан ән-күйді терең сезініп, жанымен түсінетін Ілияс әдебиетке ән-күйдің құдіретті күшінің туын көтере шықты. Ілиястың екінші бір ерекшелігі – поэзиялық тілінде. Тілінің көркемдігі, сөз образдарының байлығы жағынан Ілияс қазақ әдебиетінде айрықша орын алады. Қ. Жұмалиев (МК,Ұ).
Мұғалім оқушыларды сурет қиындылары («Құлагер», «Домбыра», «Әнші») арқылы 3 топқа бөледі.
(Әр топта бағалау парақшалары алдарында жатады).

Әр топқа І. Жансүгіровтің өмірі мен шығармашылығы жайында мәтіндер беріледі. Оқушылар мазмұнымен танысады, өзара талқылайды.
1. «Құлагер» тобына – І. Жансүгіровтің балалық шағы
2. «Домбыра» тобына – І. Жансүгіровтің алған білімі
3. «Әнші» тобына – І. Жансүгіровтің шығармашылығы

«Әнші» өлеңін тыңдау.
(«Білімленд» сайтындағы қазақ әдебиетінің аудиохрестоматиясы бөлімі).

«Өкіл» әдісі арқылы әр топтың 2 өкілі басқа топқа өз тақырыптарын түсіндіреді. (ЖЖ)
Жаңа сөздермен сөз тіркестерімен жұмыс:
Балалар, мәтіннің ішінде қандай қиын, түсініксіз сөздер кездесті? Кәне, соларды талқылайықшы. (көнелі-жаңалы, қиссалар, аманат)
Әр топ Ілияс Жансүгіровтің өмірі мен шығармашылығы тақырыбында постер жасап, қорғайды (Т):
1. «Құлагер» тобы – Уақыт диаграммасын жасайды.
2. «Домбыра» тобы – Радикальді диаграмма («Өрмекші» диаграммасы) құрастырады.
3. «Әнші» тобы – Бір шеңбер (ГО) әдісі.
 

Сәтті сергіту.
(«Қара жорға» әуені ойналады, оқушылар билейді).

І. Жансүгіровтің өмірі мен шығармашылығы жайында бейне сюжет.


Bilimland
https://bilimland.kz/kk/courses/qazaq-adebieti/7-synyp/lesson/iliyas-zhansugirov-anshi-bobek-boleu-olengderi

«Құлагер», «Домбыра», «Әнші» суреттері, сурет қиындылары.

Топ атаулары.

Оқулық, слайд,
бағалау парақшалары.
Мәтіндер:
І. Жансүгіровтің балалық шағы;
І. Жансүгіровтің алған білімі;
І. Жансүгіровтің шығармашылығы.
https://bilimland.kz/kk/courses/audiochrestomathy/7-synyp/poehziya/lesson/14-iliyas-zhansugirov-anshi

«Білімленд», қазақ әдебиетінің аудиохрестоматиясы бөлімі.
Флип-чарт, түрлі түсті қағаздар, маркерлер, желім, қайшы.
 

«Қара жорға».

Сабақтың соңы
6 минут
«Өрмекші» әдісі арқылы өтілген тақырып бойынша оқушылар қорытынды жасайды.
Әр топтан 2 оқушыдан шығып, бір-біріне сұрақ қойып, жауап береді және өрмекті жинау үшін әр оқушы Ілияс Жансүгіров кім деген сұраққа бір сөзбен жауап береді.
Жағымды әуен ойналалады.
Кері байланыс
4 минут
«Блум текшесі» әдісі арқылы кері байланыс жасаймын. (Текшенің әр қабырғасында:
«Мен үшін не қызықты болды?»,
«Мен не үйрендім?»,
«Мен не түсіндім?»,
«Не қиын болды?» деген сұрақтар жазылып тұрады. Текшені лақтырғанда әр топтан 2 оқушы сұраққа жауап береді).
«Блум» текшесі.
Үйге тапсырма
2 минут
Балалар, араларыңызда домбыра тартатын оқушылар бар ма? Домбыра дегеніміз не? (Смартфоннан ақпаратты іздеу).
Домбыра туралы ақпарат жинап келіңіздер.
Смарфон.
Бағалау
4 минут
Оқушылар бағалау парақшаларына бағаларын қойып, мұғаліммен бірлесіп оқушыларды бағалайды. Бағалау парақшалары.
Қате туралы хабарландыру