Конструкциялық материалдар. Материалдардың түрлері мен қасиеттерін зерттеу

Піржанов Мейрамбек Әскербекұлы
Қызылорда қаласы, М.Сужиков атындағы №6 орта мектеп
4210
Технология
Тақырыбы:
Конструкциялық материалдар. Материалдардың түрлері мен қасиеттерін зерттеу

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі

3А-бөлім: Дизайн және технология

Сабақ тақырыбы

Конструкциялық материалдар. Материалдардың түрлері мен қасиеттерін зерттеу.

Сабақта қол жететін оқыту мақсаттары (сілтеме оқу бағдарламасы)

 Конструкциялық, табиғи және жасанды материалдардың жалпы қасиеттері мен құрылысын, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтай отырып зерделеу.

Сабақтың мақсаты

 

  • Бұл бөлімді оқу барысында оқушылар түрлі табиғи, жасанды және конструктивті материалдардың қасиеттерін зерттеуді жалғастырып, өңдеу дағдыларын дамытады (қыларамен кесу, музыкалық аспаптарды жасау, сымтемірмен бұйымдар жасау).
  • Сәндік қолданбалы өнер және музыка нысандарын, сипаттамаларын зерттей отырып, дәстүрлі мәдениет саласындағы түсінігін кеңейтеді.
  • Материалдар мен құралдарды жұмыс қауіпсіздін сақтап қолданудың маңыздылығын сезіне отырып, идеяны жүзеге асыру.

Бағалау критерийі

Білу

      1. Конструкциялық материалдар. Материалдардың түрлері мен қасиеттерін біледі.

Түсіну

2. Конструкциялық, табиғи және жасанды материалдардың жалпы қасиеттері мен құрылысын, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын түсінеді.

Қолдану

3. Ағаш және металдан бұйым әзірлеу кезінде шығармашылық идеяларын қосады.

Талдау

4. Алған білімдері болашақта ағаш өңдейтін станокта жұмыс істеу үшін қажет болады.

Синтез

5. Техника және өнермен өзара байланыс табады.

Бағалау

6. Өзінің және сыныптастарының жұмыстарын бағалайды.

Тілдік мақсаттар

 

Талқылау сұрақтары:

• Бұл аспап қандай материалдардан және қалай жасалынған?

• Жасалған аспап дыбысының сапасына материалдың әсері қандай?

• Басқа аспаптардан ерекшелігі мен маңызылығы қандай?

Диалог:

• Мен... аспабын зерттеу барысында... айқындадым.

• Мен қалдық материалдардың ішінен... таңдадым, себебі... аспабын орындауға ыңғайлы деп ойлаймын.

• Менің дәстүрлі аспаптарды дайындауыма... шеберлердің... туындылары әсер етті

Терминология:

Қазақ халқының дәстүрлі музыка аспаптары:

соқпалы, ішекті, ыспалы, шулы аспаптар және т.б.

Құндылықтарды дарыту

Мақсаттылық, өмір бойы білім алу.

Пәнаралық байланыс

 Физика пәнімен байланыс

АКТ-ны пайдалану дағдылары, ресурстар

Зерттеу жұмыс барысында ноутбуктерді қолданамыз.

билимл   айтестт   твинг   мектеп

Алдын-ала білу

 

Алдыңғы білімдерден оқушылар қолөнер бұйымдарының негізгі технологиялары мен материалдардың қасиеттерін біледі. Оқушылар алдыңғы сыныптарда алған дәстүрлі сәндік қолданбалы өнерге байланысты білімдерін және көркемөнер жұмыстарында шығармашылық идеяларын қолдана біледі.

Сабақ барысы

Жоспарланған сабақтың кезеңдер

Жоспарланған сабақтың кезеңдер

Жоспарланған сабақтың кезеңдері

Сабақтың басы

1 мин

 

3 мин

 

2 мин

 

1 мин

 

 

15 мин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 мин

 

 

 

5 мин

 

 

 

 

 

 

Жаңа сабақты бекіту

5 мин

 

 

І Ұйымдастыру кезеңі

1. Тувалу тайпасының сәлемдесу ерекшелігі бойынша амандасады.

2. Слайдта ағаштан және металдан жасалған  түрлі бұйымдардың суреттері берілген.  Жасалған материалдарына  байланысты  бұйымдарды  топтастырады.

3.  (Т)  Оқушылардың «Конструкциялық материалдар. Материалдардың түрлері мен қасиеттерін зерттеу»  туралы әңгімелесуін сұрау.

4. Активити – «Ағаш», «металл» бұйымдар түрлері арқылы топқа бөлу және осы терминдерді сипаттайтын мәтін беріледі.

5. (G)  Топтық жұмыс.

1-топ. (Ұ) Оқушылардың алдына ағаш түрлерін жайып көрсетіңіз (емен, қайын, көктерек т.б) оқушыларға сұрақ қойыңыз:

  • Ағаштың мықтылығын қалай анықтаймыз?
  • Қандай ағаш қатты?
  • Қандай ағаш жұмсақ?
  • Қатты ағаштан қандай бұйымдар жасауға болады?
  • Жұмсақ ағаштан қандай бұйымдар жасауға болады?

Зерттеу тәжірибелері кезінде оқушылар материалдарды сындыру, кесу, майыстыру жұмыстарымен айналысады.

Оқушылар топпен немесе жұппен зерттеу жұмыстарын жасай отырып ағаштардың қасиеттерін талдайды және олардан қандай бұйым жасайтынын ұсынады.

2-топ. (Ұ) Оқушылардың алдына сымтемір түрлерін жайып көрсетіңіз (темір, мыс, болат, алюминий және т.б.), оқушыларға сұрақ қойыңыз:

  • Сымтемірдің мықтылығын қалай анықтайды?
  • Қандай сымтемірлер даттанады немесе даттанбайды?
  • Қандай сымтемір қатты?
  • Қандай сымтемір жұмсақ?
  • Қатты сымтемірден қандай бұйымдар жасауға болады?
  • Майысқақ жұмсақ сымтемірден не дайындауға болады?

Зерттеу тәжірибелері кезінде оқушылар материалдарды сындыру, кесу, майыстыру жұмыстарымен айналысады.

Оқушылар топпен немесе жұппен зерттеу жұмыстарын жасай отырып сымтемірдің (металл) қасиеттерін талдайды және олардан қандай бұйым жасайтынын ұсынады.

6. Активити – Жұптық жұмыс.

  • (G, P)  Түсті стикерлермен жұпқа бөліну.

Жұптарға мыс және темірдің қолданылуы және ағаштың қасиеттері мен артықшылықтары туралы мәтін парақтары таратылады.

Соңында жұптар бір-бірімен пікір алмасады

Жеке жұмыс.

Қалыптастырушы бағалау тапсырмаларын орындау.

Оқушылардың өзін-өзі бағалауы.

№1

№2

№3

№4

№5

№6

№7

 

 

 

 

 

 

 

Ағаштың негізгі қасиеттері

ағаш

Металға тән қасиеттер

металл

№6675. Ағаш құрылымдары және материалдары туралы жалпы мәлімет

– Ағаш кемшіліктері

https://bilimland.kz/kk/courses/himarattar-men-qurylymdardy-pajdalanu/qurylys-qurylymdarynyng-esepteu-negizderi/lesson/ahash-qurylymdary-zhane-materialdary-turaly-zhalpy-malimet

– Ағаш құрылымы және физикалық қасиеттері

– Ағаштың механикалық қасиеттері

– Қатты денелердің қасиеттері

https://bilimland.kz/kk/courses/zharatylystanu/deneler-men-zattar/lesson/qatty-denelerding-qasietteri

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Темір кені

#lesson=13829kk#lhhttps:

//bilimland.kz/kk#lesson=14769ttps:

– Металдар және оның маңызы.

https://bilimland.kz/kk/content/lesson/

10461-metaldar_zhane_bei_metaldar

 

– Ұлттық бұйымдар

https://imektep.kz/kz/ulttik-buyimdar

69https://bilimland.kz/kk#

lesson=14769esson=https:// hthttps://bilimland.kz/kk#lesson=14769tps:

//bilimland.kz/https://bilimland.kz/kk#

lesson=14769kk#le-

Элементтер: мыс және темірдің қолданылуы.

https://twig-bilim.kz/kz/search?q=

%D0%BC%D0%B5%D1%82

%D0%B0%D0%BB%D0%BBson=147

 

 

Ағаштың қасиеттері және артықшылықтары

https://bilimland.kz/kk/courses/himarattar-men-qurylymdardy-pajdalanu/qurylys-qurylymdarynyng-esepteu-negizderi/lesson/ahash-qurylymdary-zhane-materialdary-turaly-zhalpy-malimet

Бейорганикалық химия. 02_01_01.

Металдар және жалпы қасиеттері

https://itest.kz/kz/himia тест сұрақтарын пайдаланып, оқушылардың алған білімдерін сынау.

Бұйымдардың ағаштан жасалуы және құрастырылуы.

http://tree.scud.ru/production_

construction/03/making_woodwork.php

Ағаш бұйымдарын өңдеу және дайындау

http://tree.scud.ru/finishing

_wooden_make/gl.php

 

Сабақ соңы

2 мин

 

 

 

1 мин

 

Рефлексия:  «Шыңға  жету».

– Тақырыпты қалай меңгердіңіз?

– Тақырып сіз үшін қиын болды ма?

– Қандай тақырыппен жұмысты жалғастыруыңыз  қажет?

Жұмыс істеу кезінде станокта ағаш өңдеу бойынша алған білімдерін келешекте аталған тақырыптарды қолдануға болады.

Үйге тапсырма:

Көркем еңбек.  5-сынып.

Араланған материалдардың негізгі түрлері және метал сымды өңдеуге арналған құралдар түрлеріне кесте толтыру.

 

Саралау – оқушыларға қалай  көбірек қолдау көрсетуді  жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?

Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?

 

Денсаулығын және техника қауіпсіздігін ережелерін сақтау

Саралау іріктелген тапсырмалар, нақты бір оқушыдан күтілетін нәтижелер, оқушыға дербес қолдау көрсету, оқу материалдары мен ресурстарын оқушылардың жеке қабілеттерін есепке ала отырып іріктеу (Гарднердің жиынтық зият теориясы) түрінде болуы мүмкін.

Саралау уақытты ұтымды пайдалануды есепке ала отырып, сабақтың кез-келген кезеңінде қолданыла алады.

Жұмыс жеке орындалады, бұл бағалау үдерісі жеңілдетеді. Оқушылар өздері бағалайды, бірін-бірі критерийлер бойынша. 
Бағалау кезінде әрбір оқушының деңгейі ескеріледі

 

Еңбек сабағында металды өңдеу кезінде және ағаш станокта қауіпсіздік техника ережесін сақтау

Сабақ бойынша рефлексия

Қандай сабақтың мақсаттары/оқыту мақсаттары шынайы?

Барлық оқушылар қол жеткізді ме ОМ?

Егер жоқ болса, неге?

саралау сабақта дұрыс жүргізілді ме?

Сабақтың кезеңдері уақытша себепші болды ма?

Сабақ жоспарында және қандай ауытқулар болды? неге?

Осы бөлімде сабақ туралы ойлану үшін пайдаланыңыз. Осыған орай, ең  маңызды сұрақтарға жауап беріңіз  Сіздің сабағыңыз  сол жақ колонкасында.

Жалпы бағалау

Сабақ қандай екі аспектісі жақсы өтті (ойланып көрші қалай оқыту туралы, сондай-ақ оқыту туралы)?

1:

2: Сабақ жақсартуға не ықпал  етер едің (ойланып көрші қалай оқыту туралы, сондай-ақ оқыту туралы)?

1:

2: Бұл сабақ барысында сынып туралы немесе жетістіктері/қиындығы анықтады, оқушылардың келесі сабақтарында неге назар аудару қажет деп ойлайсыздар?

Қате туралы хабарландыру