Көмірсутекті отындар: көмір, мұнай табиғи газ

Тлеулесова Айсәуле
Атырау қаласы, ФМБ НЗМ
4272
Химия
Тақырыбы:
Көмірсутекті отындар: көмір, мұнай табиғи газ

 

Сабақтың мақсаты

Қазба отындардың түрлерін білу.

Қазба отындардың түзілуін түсіну.

Кен орындарын картаға түсіруде берілген ақпаратты қолдану.

Қазба отындардың кен орындарын атау.

Оқу мақсаты

10.4.3.17 көміртекті қосылыстардың отын ретінде қолданылатындығын білу.

10.4.3.18 Қазақстанда табиғи газ және мұнай, көмірдің көздерін білу.

Тілдік мақсат

Көмірсутекті отындар: көмір, мұнай табиғи газ - 4

Күтілетін нәтиже

Отын түрлерін және олардың Қазақстандағы кен орындарын атай алады.

Жетістік критерийі

Дағдылар

Жетістік критерийлері

Егер төмендегі жетістік критерийлерін орындаса, оқушы оқу мақсатына жетеді

Білу және түсіну

- Берілген сұрақтарға кем дегенде 5 еуіне дұрыс жауап берсе.

- Берілген қазба отынның кем дегенде 3 кен орынын анықтаса.

- Тестілеудің кем дегенде 8 не дұрыс жауап берсе.

Құндылықтарды дамыту

Оқушылар топта ынтымақтастықта жұмыс жасайды.

Топты, өзін-өзі бағалауда академиялық адалдықты ұстанады.

7, 8, 9 сыныптардағы білімдерін тереңдете отырып, өмір бойы білім алады.

Пәнаралық байланыс

Картамен жұмыс жасай отырып, оқушылар география пәнінен алған білімдерін қолдана алады.

 

Сабақтың барысы

Жоспарланған сабақ кезеңдері

Сабақта жоспарланған әрекеттер

Ресурстар

Сабақтың басталуы

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0-5 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6-14 минут

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15-20 минут

 

 

 

21-31 минут

 

32-36 минут

 

Оқушылармен амандасу. Сыныпты топқа бөлу үшін төмендегі суреттер ұсынылады. Оқушылар суретке қарай отырып, үш топқа жіктеледі.

Көмірсутекті отындар: көмір, мұнай табиғи газ - 1

Бүгінгі сабақтың тақырыбын болжайды. Ол үшін суреттер бойынша ойлары сұралып, тақтаға жазылады. Осы тақырыпқа түсіну үшін не білуіміз керек? -деген сұрақ қоя отырып, олардың оқу мақсаттарына болжам жасалынады.

 

«Мағынаны тану».

Бүгінгі сабақты меңгеру үшін оқушыларға келесі сұрақтар ұсынылады. Ол сұрақтарға оқушылар « Мұнайдың түзілуі және табиғи газ кен орындары» және «Көмір түзілісі» бейне роликті көре отырып, twig -bilim.kz сайтынан алынған сұрақтарға жауап береді.

1.Қазбалы отын дегеніміз не?

2. Ғаламдық пайдалы қазбалардың қолдануды?

3.Неге қазіргі таңда қазба отындар өте маңызды?

4.Пайдалы қазбалардың құрамында қандай химиялық қосылыстар кездеседі?

5.Көмір қалай қалыптасқан?

6.Мұнай мен газ қалай қалыптасқан?

Есімдері жазылған таяқшаларды таңдау арқылы оқушылардың жауаптарын тексеру.

Оқушылардың отын түрлерімен таныстыру үшін, «мұнай және оның өнімдері» және «көмір» жинақтарын беру.

Оқушылар үш отын түрін физикалық тұрғыдан сипаттама береді.

Көмірсутекті отындар: көмір, мұнай табиғи газ - 5

Әр топтан бір қазба отынның сипаттамасы туралы сұралады және бір-біріне баға береді.

 

Үш топқа Қазақстан картасы ұсынылады. Оқушыларға bilimland.kz сайтындағы «Жанғыш пайдалы қазбалардың кен орындары» бөлім сілтемелерін қолдана отырып, өздеріне берілген пайдалы қазбаның кен орындарын картаға бейнелейді.

Көмірсутекті отындар: көмір, мұнай табиғи газ - 2

1 топ: көмірдің кен орынын;

2 топ: мұнайдың кен орынын;

3 топ: газдың кен орынын карталарына бейнелейді. (5 минут)

Оқушылар Қазақстанның кен орындарын бейнелеп болғасын сабақтың басында таңдап алған суреттерінің келесі бетінде бейнеленген геометриялық пішіндер бойынша жаңа үш топқа бірігіп бір-бірімен ақпарат алмасып, барлық пайдалы қазбалардың кен орындарын картаға бейнелеп алады. (3 мин)

Оқушылардың жұмыстарын жапсырмалар арқылы бағалау. Топтың жұмысын бағалау үшін оқушылар «Бағдаршам» түстерін пайдаланады. Егер оқушы топтың жұмысы өте жақсы деп бағаласа – жасыл, жақсы – сары, әлі талпыныс керек деп санаса – қызыл түсті қималарға көтереді. Жасалған жұмыс бойынша түйін жасалады.

Оқшылардың білімдерін бекіту үшін «kahoot» ойынын ойнату.

Суреттер.

 

 

 

 

 

Bilimland

https://bilimland.kz/kk/courses/chemistry-kk/organikalyq-ximiya/tabihi-komirsutekter-olardy-ongdeu/lesson/munai

және

https://bilimland.kz/kk/courses/chemistry-kk/organikalyq-ximiya/tabihi-komirsutekter-olardy-ongdeu/lesson/qazbaly-otyn

 

https://twig-bilim.kz/film/fossil-fuels-formation-5602/

 

 

https://twig-bilim.kz/learning-materials/energy-and-earths-resources-non-renewabl-342/

 

 

ОМ: 10.4.3.17 көміртекті қосылыстардың отын ретінде қолданылатындығын білу

 

«мұнай және оның өнімдері» және «көмір» жинақтары

 

 

https://bilimland.kz/kk/courses/tau-ken-kasibi/geologiya-negizderi/lesson/zhanhysh-pajdaly-qazbalar-ken-oryndary

 

және ноутбуктар, түрлі түсті карандаштар

 

10.4.3.18 Қазақстанда табиғи газ және мұнай, көмірдің көздерін білу.

 

 

 

 

Бағдаршалар.

 

 

 

https://play.kahoot.it/#/?quizId=2a7eb651-fbff-420f-8120-75c90506eeb4

Сабақтың соңы

Рефлексия

37-40 минуn

Көмірсутекті отындар: көмір, мұнай табиғи газ - 3

Қима қағаздары.

 

Өзін өзі бағалау.

Саралау – оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?

Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы.

Саралау іріктелген тапсырмалар, нақты бір оқушыдан күтілетін нәтижелер, оқушыға дербес қолдау көрсету, оқу материалдары мен ресурстарын оқушылардың жеке қабілеттерін есепке ала отырып іріктеу (Гарднердің жиындық зият теориясы) түрінде болуы мүмкін.

Саралау уақытты ұтымды пайдалануды есепке ала отырып, сабақтың кез келген кезеңінде қолданыла алады.

Бұл бөлімде оқушылардың сабақ барысында үйренгенін бағалау үшін қолданатын әдіс-тәсілдеріңізді жазасыз.

Денсаулық сақтау технологиялары.

Сергіту сәттері мен белсенді іс-әрекет түрлері.

Осы сабақта қолданылатын Қауіпсіздік техникасы ережелерінің тармақтары.

Сабақ бойынша рефлексия

Бұл бөлімді сабақ туралы өз пікіріңізді білдіру үшін пайдаланыңыз. Өз сабағыңыз туралы сол жақ бағанда берілген сұрақтарға жауап беріңіз.

Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме?

Жеткізбесе, неліктен?

Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?

Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?

Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?

 

Жалпы баға

Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1

2:

Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

2:

Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?

 

Қате туралы хабарландыру