Тенгликлар ва тенгсизликлар. Сонли ва ҳарфий ифодалар.
Тенгликлар ва тенгсизликлар. Сонли ва ҳарфий ифодалар.
| Оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтемеу): | 2.2.1.1. Сонли ва ҳарфий ифодаларни (кўпайтириш ва бўлиш) тенглик ва тенгсизликларни ажратиш, тузиш, ёзиш, ўқиш. 2.2.1.2. Ҳарфнинг берилган мазмунидаги икки амалли ҳарфий ифодаларнинг қийматини топиш. |
| Сабақтың мақсаты: | Барча ўқувчилар: Тенгликлар ва тенгсизли клар ҳақидаги тушунчага эга. Ўқувчиларнинг асосий қисми: Тенгликлар ва тенгсизликлар ҳақидаги тушунчасига эга ва қандай ишлатишни билишадилар. Айрим ўқувчилар: Тенгликлар ва тенгсизликларни қандай ишлатишни билишадилар. Ўрганилган билимларини ҳаётда қўллай оладилар. |
| Тілдік мақсаттар: | Асосий терминлар:Тенглик ва тенгсизлик.. 50 -51 бетлар Мулоҳазага оид саволлар: Тенглик ҳақида нима айта оласиз? Тенгсизлик ҳақида нима айта оласиз? Диалог: - Сонли ифода деб нимага айтилади? - Ҳарфли ифода деб нимага айтилади? |
| Бағалау критерийлері: | Сонли ва ҳарфий ифодаларни (кўпайтириш ва бўлиш) тенглик ва тенгсизликларни ажратади, тузади, ёзади, ўқийди. Ҳарфнинг берилган мазмунидаги икки амалли ҳарфий ифодаларнинг қийматини топади. |
| Құндылықтарды дарыту: | «Мангу эл». 2. Умуммиллий бирлик, тинчлик ва тотувлик. |
| АКТ-ны қолдану дағдылары: | Мавзу юзасидан слайдлар. |
| Пәнаралық байланыс: | Ўзбек тили, табиатшунослик ва ўз –ўзини таниш фанида тенгеларни ишлатиш жиҳатидан боғланади. |
| Бастапқы білім: | Тенге, купюра ҳақидаги тушунчаларини тушунтира оладилар, тангалар ва чақалар ҳақида тушунчаси бор. |
Сабақ барысы
| Сабақ кезеңдері | Жоспарланған іс-әрекет | Ресурстар |
|---|---|---|
|
Сабақтың басы (6минут) |
Ўқувчилар билан шодлик давраси тузилади. Болалар, давра қуриб “Қуёш бўламан” усулидан фойдаланиш. Биргаликда жўр бўлиб: Қуёш бўлсам одамга Ёруғликни сийлайман, Қуёш бўлсам оламга Бор шуъламни сийлайман Қуёш бўлсам гулларга, Заррин нурим бераман . Қәне балалар өткен сабақты есімізге алайықшы. 1топ: Сатып алынған заттың құнын қалай табамыз? 2топ:Сатып алынған заттың санын қалай табамыз? 3топ: Сатып алынған заттың бағасын қалай табамыз? 1.Тауар бағасы саны құны 5 теңге 6 дана ? 2.Тауар бағасы саны құны ? 3 дана 27 теңге 3.Тауар бағасы саны құны 8 теңге ? 24 теңге Дискриптор: 1.Оқушылар заттың құнын формуласын табады. 2.Оқушылар заттың санын формуласын табады. 3.Оқушылар заттың бағасын формуласын табады. Бар еді Сатып алды Қалды. 500тг ? теңге 300тг ? теңге 800тг 200тг ? теңге Ўқувчиларнинг диққатини жамлаб, улар билан биргаликда бугунги дарс мақсади аниқланади. |
Тарқатма материаллар |
|
Сабақтың ортасы (30 мин) |
1-топшириқ; «Пойга» ўйинидан фойдаланиб ўқувчилар билан амаллар бажарилади. Пойга қатнашчиларининг исмларини ва тартиб рақамларини аниқланг.
Дескриптор. Билим олувчи: - Тартиб рақамларини аниқлайди - Тартиб рақамларини ва исмларини аниқлайди. - Амалларни тўғри ва тез бажаради. Баҳолаш: смайликлар билан баҳоланади. Харфий ифодани тушунтириб утиш. 2 топшириқ Гуруҳ билан ишлаш. Мумкин бўлган барча тенгликларни тузинг. d 10 20 4 14 24 70+d 70+d-14 d+(30+12) Ҳар бир тенгликларни тез ва тўғри бажарадилар. 4-топшириқ: Масала ечиш . Шарти: Жами -30 та 15та –тажрибали ўйинчи 5та - тажрибаси оз ўйинчилар Қолгани запасдаги Запасдагилар ? Ечиш: 30-(15+5) =10 Жавоб: Запасдагилар 10 та. Дискриптор: -қисқа шартини тузади. -ечимини ёзади -кийматини топади –жавобини ёзади. 5-топшириқ. Жуфт бўлиб ишлаш. Тушириб қолдирилган қавсларни қўйинг. 40-8+7=25 86-30-10=66 50-9 -6=47 42-20 +2=20 Дескриптор. Билим олувчи: - амалларни тўплаштиришдан фойдаланиб бажаради. - тўғри ва тез бажаради. 3- топшириқ. Өрнектерді оқы және топтарға ажрат.
Дискриптор. Билим олувчи: -Әріпті өрнектерді санды өрнектерге айналдырып жазады. -- Теңдіктер кұрастырады. --Теңдіктерді дұрыс және жылдам орындайды. Баҳолаш: смайликлар билан баҳоланади. |
Теңге купюралар |
|
Сабақтың соңы (3мин) |
Уйга вазифа: Квадратлар тўпламига тегишли фигураларни топиш
|
смайликлар |
|
Рефлексия (1 мин) |
Қайта боғланиш;«Камалак» рангларига стикерлар ёпиштириш орқали ўзларининг кайфиятини билдириш |


Пікірлер(0)