О.Бөкей «Тортай мінер ақбоз ат» әңгімесіндегі автор және кейіпкер бейнесі

Токаева Назгуль Муратбековна
Токаева Назгуль Муратбековна
Костанайская
Костанай
Гимназия им.С.Мауленова
Қазақ әдебиеті
Сынып:
6-сынып
Бөлім:
Мен балаң жарық күнде сәуле қуған...
Тақырып:

О.Бөкей «Тортай мінер ақбоз ат» әңгімесіндегі автор және кейіпкер бейнесі

18.02.2020
716
PDF жүктеу WORD жүктеу
Оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтемеу): <p>6.2.1.1 шығарма композициясындағы белгілі бір эпизодтың алатын маңызына негіздеме жасау;&nbsp;</p><p> 6.2.2.1 эпикалық, поэзиялық шығармалардағы автор бейнесін анықтау. &nbsp;</p>
Сабақтың мақсаты: <p>- шығарма композициясындағы белгілі бір эпизодтың алатын маңызына негіздеме жасай алу;&nbsp; </p><p>- эпикалық, поэзиялық шығармалардағы автор бейнесін анықтау;&nbsp;</p><p> - кейіпкер бейнесін талдай алу. &nbsp;</p>
Тілдік мақсаттар: Тірек сөздер:&nbsp; құлағының мүкісі бар, қоламта, жемделген ат &nbsp;
Күтілетін нәтиже: шығарма композициясындағы белгілі бір эпизодтың алатын маңызына негіздеме жасай алады; эпикалық, поэзиялық шығармалардағы автор бейнесін анықтай алады және кейіпкер бейнесін талдай алады.&nbsp;
Бағалау критерийлері: <p>• Кейіпкерлер түрін біледі;</p><p>&nbsp; • Кейіпкерді тек тұрғысынан сипаттай алады. &nbsp;&nbsp;</p>
Құндылықтарды дарыту: <p>• адамгершілік;</p><p>&nbsp; • достық;</p><p>&nbsp; • құрмет &nbsp;</p>
АКТ-ны қолдану дағдылары: интербелсенді тақта
Пәнаралық байланыс: тарих
Бастапқы білім: &nbsp;О.Бөкейдің «Тортай мінер ақ боз ат» шығармасының тақырыбы мен идеясын біледі

Сабақ барысы

Сабақ кезеңдері Жоспарланған іс-әрекет Ресурстар

Сабақтың басы

(12 минут)

<p><b>1. Үй тапсырмасын сұрау.&nbsp; </b></p><p><b>2. Қызығушылықты ояту кезеңі&nbsp; </b></p><p><b><i>Мұғалім тақтаға «Қарым-қатынас қандай болу керек?» деген сұрақты жазып қояды. </i></b>Оқушылар кезекпен-кезек шығып бір сөзбен ойын жазып кетеді. </p><p>Мысалы:&nbsp; - Сыйластықта&nbsp; - Жақсы&nbsp; - Бір-бірін қорғау керек&nbsp;</p><p> - Жақсылық жасау керек&nbsp; - Дос болу керек&nbsp;</p><p> - Қайырымды болу керек&nbsp; Жазғандарын сынып оқушылары оқып болғаннан кейін мұғалім қойған сұраққа жұпта сөйлеседі. </p><p>Сұрақтар:&nbsp; </p><p>• Ораш пен Тортайдың қарым-қатынасы қандай болды?&nbsp;</p><p> • Бір-бірін қадірлей алды ма?&nbsp;</p><p> • Неліктен Ораш Тортайдан алыстап кетті?</p> интербелсенді тақта

Сабақтың ортасы

(21 минут)

<p><b>Мағынаны тану кезеңі</b></p><p><b> &nbsp; <i>1-тапсырма &nbsp;&nbsp; Кестені толтыр. Берілген үзінділер қай кейіпкерге тән?</i></b></p><p><b><i></i></b><i>&nbsp;</i></p><table class="table table-bordered"><tbody><tr><td><b>Үзінділер</b></td><td><b>Тортай</b></td><td><b>Ораш</b></td><td><b>Менің үзінділер арқылы шығарған қорытындым</b></td></tr><tr><td>«Бұл дүниеде мен пір тұтар, сырласар жалғыз-ақ нәрсем бар, ол – кітап, әкем де, шешем де сол – кітап. Кейбірін екі-үш қайтара жалықпай оқып шықтым. Жалғыздығың, жетімдігің – бәрі-бәрі ұмтылып, басқа бір жұмақты өмірге сапар шеккендей боламын.</td><td><br></td><td><br></td><td><br></td></tr><tr><td>«Кетерімде ол маған ең сүйікті кітабын сыйлап тұрып айтты: «Мен үшін де оқы. Бәлкім, мен міне алмаған ақ боз атқа cен мінерсің».</td><td><br></td><td><br></td><td><br></td></tr><tr><td>«Күз жақындап, фермадағы барлық бала жайлаудан ауылға оқуға аттанғанда, тау басында бұзау бағып, жападан-жалғыз Тортай ғана қалған. Әрине, мен оны қимадым, қиналдым. Өзіммен бірге ала кететін шаманың жоқтығына жыным келді».</td><td><br></td><td><br></td><td><br></td></tr><tr><td>Шешемнің қолынан – бір, жолынан – екі алып, әр күн сайын Тортайға таситынмын.</td><td><br></td><td><br></td><td><br></td></tr><tr><td>«Әке-шешең іздеп жүрер, үйіңе қайт, қорықсаң – мен шығарып салайын»</td><td><br></td><td><br></td><td><br></td></tr></tbody></table><p><b>Дескриптор:&nbsp;</b></p><p><i> - кестені толық толтырады;</i></p><p><i>&nbsp; - үзінділерді ажырата алады;&nbsp;</i></p><p><i> - кейіпкерлерді ажырата алады. &nbsp;&nbsp;</i></p><p><i> 2- тапсырма &nbsp; </i></p><p><b><i>Ораш бала кезінде бірге өскен досы&nbsp; Тортай келгенде амандасуға шықпай қалды. Осы әрекеті дұрыс па? &nbsp;</i></b><b><i><br></i></b></p><table class="table table-bordered"><tbody><tr><td><b>ИЯ</b></td><td><b>ЖОҚ</b></td></tr><tr><td><p>1.</p><p>2.</p><p>3.</p><p><b>түйін:</b></p></td><td><p>1.</p><p>2.</p><p>3.</p></td></tr></tbody></table><p><b>Дескриптор:&nbsp;</b></p><p><i> - пікірді жоққа шығара біледі;&nbsp;</i></p><p><i> -&nbsp; ұстанған позициясы бойынша қорытынды жасайды;&nbsp;</i></p><p><i> -&nbsp; оқушы ойын жүйелейді, пікірін дәлелді айта алады. &nbsp;</i></p><p><b><i><br></i></b></p><p><b><i>3- тапсырма: Эссе жазу &nbsp;&nbsp; </i></b></p><p><b><i>Әдеби эссе жазу үшін бірнеше тақырып ұсынылады:&nbsp;</i></b></p><p><i> - «Тортайдың отбасының болмауы тағдырына қалай әсер етті?»&nbsp;</i></p><p><i> - «Тортай арманының орындалмауына кім кінәлі: Тортай ма, тағдыр ма?» &nbsp; &nbsp;<b> &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; эссенің сөз саны - 100&nbsp;</b></i></p><p><b> Дескриптор:&nbsp;</b></p><p><i> - тақырыпты толық ашып жазады;</i></p><p><i>&nbsp; - тақырыптан ауытқымайды;&nbsp; </i></p><p><i>- сөз санын сақтайды;&nbsp;</i></p><p><i> - жазу стилін біледі. </i></p><p><i><br></i></p><p><i>&nbsp;</i></p> <p>слайд, презентация</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>Кері байланыс/2 минут</p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p><br></p><p>Кері байланыс/2 минут</p>

Сабақтың соңы

(2 минут)

<p><br></p><p><b>Үй тапсырмасы: &nbsp; «Кейіпкерге хат жазу»</b> &nbsp;</p><p> 1. Шығарма кейіпкерлерін бөліп беру;&nbsp;</p><p> 2. Берілген кейіпкерлерге олардың іс-әрекеті туралы сұрақтарды топтастырып,&nbsp; хат жазу керек;&nbsp; </p><p>3. Егер ...&nbsp; болса, не болар еді? Неге? Неліктен?&nbsp; </p><p>4. Хат соңында кейіпкерге ұсыныс жазғызыңыз. &nbsp;&nbsp; </p><p><b>Дескриптор:&nbsp;</b></p><p> - шығарма кейіпкерлерін таңдай алады;&nbsp;</p><p> - берілген кейіпкерлерге олардың іс-әрекеті туралы сұрақтарды топтастырады және&nbsp; хат жаза алады;&nbsp;</p><p> - ойын дәлелдей алады;&nbsp;</p><p> - кейіпкерге ұсыныс жаза алады.</p> <br>

Рефлексия

(5 минут)

<p><b>Сабақ рефлексиясы: </b></p><p><b>&nbsp;&nbsp;<i> Оқушыларға қозғалыс арқылы рефлексиялық сараптау түрлерін ұсынуға болады: </i></b></p><p>&nbsp; - жартылай отыру - өте аласа сараптау, жағымсыз қатынас; &nbsp;</p><p> - отыру, яғни тізелерді аз бүгіп отыру - орта сараптау, немқұрайлы қатынас; </p><p>&nbsp;&nbsp; - әдеттегі қалыпты тұрыс, қолдары тігістерде ұстау - қанағаттанарлық сараптау, байсалды қатынас; </p><p>&nbsp;&nbsp; - қолдарын шынтақтарға қойып көтеру - жақсы сараптау, жағымды қатынас; &nbsp;</p><p>&nbsp; - Қолдарын жоғары көтеріп , алақандарын соғу және аяқтарының ұшымен тұру - өте жоғары сараптау, қуанышты қатынас. &nbsp;</p> <br>

Пікірлер(0)